Vannkopper?

anines

Elsker forumet
Trodde først det var stikk av noe slag, men nå er jeg veldig usikker. Det er kun prikker i nakke og overarmer. Noen som vet?
9786e628c84aa47009d54a053503d52c.jpg

Det kan se ut som vannkopper

ser sånn ut ja

Vannkopper fest? Inviter naboer og familie server noe digg mat men de er vel ikke smittsomme akkurat nå. Men om noen dager?

De er smittsomme nå, jo. Det må de være.
Vesla fikk vannkopper fra en gutt som var på besøk hos oss, de første prikkene oppdaget vi kvelden før de skulle legge seg, og den morgenen de skulle dra hadde han fått et par til, slik som de på bildet. Tok vel nesten 3 uker, men hun fikk en kjempeomgang, stakkar. Hun gikk i barnehagen hele tiden da, men hun var faktisk eneste ungen i bygda med vannkopper, så vi vet helt sikkert hvor det kom fra. :p Var ingen som hadde lyst på smitte fra oss da, så det spredte seg ikke videre den gangen heller. :p

De er smittsomme nå, jo. Det må de være.
Vesla fikk vannkopper fra en gutt som var på besøk hos oss, de første prikkene oppdaget vi kvelden før de skulle legge seg, og den morgenen de skulle dra hadde han fått et par til, slik som de på bildet. Tok vel nesten 3 uker, men hun fikk en kjempeomgang, stakkar. Hun gikk i barnehagen hele tiden da, men hun var faktisk eneste ungen i bygda med vannkopper, så vi vet helt sikkert hvor det kom fra. [emoji14] Var ingen som hadde lyst på smitte fra oss da, så det spredte seg ikke videre den gangen heller. :p
Så synd at de man ikke ønsker å bli ferdig med det:) hadde ratt send lillemann på festen:) bedre å bli ferdig med det. Etter mon mening:)

Så synd at de man ikke ønsker å bli ferdig med det:) hadde ratt send lillemann på festen:) bedre å bli ferdig med det. Etter mon mening:)

Jeg skrev på face at vi hadde så om noen ville ha måtte de bare komme. Tenker folk flest ikke helt har lyst til å utsette barna sine for det med vilje, og det skjønner jeg jo. Mens ei jeg kjente da ville holde seg unna fordi hun var usikker på om hun selv hadde hatt det. Og ei annen jeg traff mens vi var ute og lekte gav barna sine streng beskjed om å holde avstand fordi det passet veldig dårlig for dem akkurat da. Er jo en ærlig sak :)

Tar 3 uker fra man blir smittet til det bryter ut. Hadde glatt kommet, men er faktisk usikker på om min har hatt det eller ikke. Virker ikke som at det "biter på" han. Selv om han var rundt mange som hadde det i bhg... Og han er så sta at det er ikke mulighet for å få tatt en blodprøve heller.

Tar 3 uker fra man blir smittet til det bryter ut. Hadde glatt kommet, men er faktisk usikker på om min har hatt det eller ikke. Virker ikke som at det "biter på" han. Selv om han var rundt mange som hadde det i bhg... Og han er så sta at det er ikke mulighet for å få tatt en blodprøve heller.

Mener jeg leste 2-3 uker, ikke uvanlig at det tar ca 14 uker :) så da det tok 3 uker med vesla hadde jeg begynt å tro at hun ikke skulle få det :p

Ikle rart i det hele tatt spør du mef
Fatter iike folk som utsetter barna mot smitte med vilje

Ikle rart i det hele tatt spør du mef
Fatter iike folk som utsetter barna mot smitte med vilje
Men bedre å få det løp av barndommen enn å få det når de blir voksne ..

Er på en måte å ta vaksinering programmet.

Last edited:
Men bedre å få det løp av barndommen enn å få det når de blir voksne ..

Er på en måte å ta vaksinering programmet.
Jo det er det men jeg kommer alsri til å utsette mitt barn for smitte med vilje
Hørt om flere som har blitt skikkelige dårlige av følgesykdom etter vannkopper

Jeg smittet mine med vilje, og er glad for det. For pappaen fikk det samtidig, det var ikke med i planen, for moren sa han hadde hatt det. Kom og sa etter på at hun var ikke sikker på om det var det han hadde hatt. Han ble kjempe syk, mens ungene var ikke plaget i det hele tatt.

Jo det er det men jeg kommer alsri til å utsette mitt barn for smitte med vilje
Hørt om flere som har blitt skikkelige dårlige av følgesykdom etter vannkopper
Vel følgesykdommer er vel konsekvensene. Som det finnes ved noen av de vaksinene som blir gitt også.

Men heller å ha vannkopper som barn enn skjerme dem. For konsekvensene ved å få dem når de er voksne er større enn når de er barn!

Vaksiner kan ha sine ulemper men man tar dem også !

Vel følgesykdommer er vel konsekvensene. Som det finnes ved noen av de vaksinene som blir gitt også.

Men heller å ha vannkopper som barn enn skjerme dem. For konsekvensene ved å få dem når de er voksne er større enn når de er barn!

Vaksiner kan ha sine ulemper men man tar dem også !
Nei de kan ha det men barn kan bli vekdig syke når de er små ogdå
Ikle alle voksne blir dårlig heller ;)
Handler ikle om å skjerme den selv om man ikke velger å utsette de for smitte med vilje

Last edited:
Back
Topp