vannkopper?

Mari=)

Glad i forumet
Mulig denne blir flytta men prøver her likevel.

Jeg tror vesla har fått vannkopper, men jeg har aldri sett det før så er litt usikker, kanskje noen her kan svare bedre enn det de på apoteket gjorde :)

Hun har hatt periodisk høy feber siden torsdag, fra normal til høyst 40 grader. Hun har klaget på hodepine og ubehag i munnen. hun er ikke snørrete, ikke stygg hoste og har ikke kastet opp. Til tider veldig slapp og vil helst bæres. Matlysten kommer og går.
Idag tidlig når vi tok morgenstellet oppdaget jeg 3 vannfylte blemmer med irritert rød ring rundt rett under underleppa, de er tydeligvis ubehagelige, men hun har ikke klødd på de. De 3 blemmene har vokst iløpet av dagen, men det har ikke oppstått flere.
Hun har suttet på smokken nesten kontinuerlig siden torsdag og sikler nå endel så det blir fuktig.

Høres dette ut som vannkopper eller tror dere blemmene kommer av heftig smokkebruk? Og hva tror dere den høye febern skylles av hvis det ikke høres ut som vannkopper?

:)

Ja, kanskje det! Mange av symptomene stemte! Men har hun blitt smittet av noen andre med munnsår da? Trodde ikke så små som 1,5 åringer fikk herpes utbrudd.

Veldig vanlig at de får dette i småbarnsalder.. Ca 90 % av voksne har hatt dette i barndommen, men er bare noen som får gjentatte utbrudd.. Kan ha blitt smittet av voksne, men like gjerne av andre barn (f.eks bhg)

Veldig vanlig at de får dette i småbarnsalder.. Ca 90 % av voksne har hatt dette i barndommen, men er bare noen som får gjentatte utbrudd.. Kan ha blitt smittet av voksne, men like gjerne av andre barn (f.eks bhg)

Tror jeg må kontakte legekontoret på mandag å høre hva de tror :) tusen takk for svar:)

Back
Topp