Vannkopper

Spirity

Betatt av forumet
Oktoberskattene 2015
Septemberlykke 2015
I bhg til guttungen går det nå vannkopper, han har ikke fått det enda, men de første tilfellene vannkopper ble påvist på torsdag sist uke så han kan jo fortsatt bli smittet. Jeg har hatt vannkopper, men om gutten min blir smittet er det da farlig for meg siden jeg er gravid eller er det bare farlig for de gravide som IKKE har hatt vannkopper før? Noen som vet for jeg har null peiling på det der!

Okey, da trenger jeg ikke være bekymret for det;)

Snakket med dette med ene legen på jobb i dag siden vi fikk inn en pasient med vannkopper. Så lenge du har hatt det før er det ikke farlig for deg. :)

Ikke for å skremme: men man kan ha vannkopper to ganger om man er mildt rammet første gang.
Var kjempeherlig å ha vannkopper som 14-åring, da de sa ok til besøk av ei lita ei hjemme som hadde det.. for "jada..bare å komme, her i huset har alle hatt vannkopper".

Ikke for å skremme: men man kan ha vannkopper to ganger om man er mildt rammet første gang.
Var kjempeherlig å ha vannkopper som 14-åring, da de sa ok til besøk av ei lita ei hjemme som hadde det.. for "jada..bare å komme, her i huset har alle hatt vannkopper".

Det kalles ikke vannkopper andre gang men helvettesild.

Det kalles ikke vannkopper andre gang men helvettesild.

Hehe..kan garantere at det var vannkopper, legen bekreftet det også. Væskende, kløende "blemmer".. Han bekreftet også at man kunne ha det to ganger. Første gangen hadde jeg bare 4-5 blemmer. Andre gangen var hele kroppen full.

Nei, det var ikke helvetesild :-) Det var som sagt væskende små blemmer, som vannkopper, og så tørket de og forsvant, som vannkopper. Brukte bare hvitvask for kløen, hadde ingen smerter eller skorper. Som sagt, legen bekreftet det.

Har en person i familie som hadde vannkopper når hun var 3 mnd, og da hun var 13 år så fikk hun utbrudd pånytt lignet på vannkopper men legen på sykehuse sa at det het helvettesild når man får det to ganger :) er samme virus :)

Nei, det var ikke helvetesild :-) Det var som sagt væskende små blemmer, som vannkopper, og så tørket de og forsvant, som vannkopper. Brukte bare hvitvask for kløen, hadde ingen smerter eller skorper. Som sagt, legen bekreftet det.

Men uansett så var det ikke for å starte en diskusjon jeg fortalte det :)

Ikke farlig nei. :) Jeg prøver aktivt å få mine to smittet nå. :P Ser ikke ut til å virke da men, de blir aldri syke av noe som helst. :P

Ikke farlig nei. :) Jeg prøver aktivt å få mine to smittet nå. :p Ser ikke ut til å virke da men, de blir aldri syke av noe som helst. :p

Hehe..min gutt er også veldig vanskelig å smitte visstnok! Det var vannkopper i bgh rett før jul også og da hadde han til og med gått å kysset på hun ene som hadde vannkopper så jeg var sikker på at hadde blitt smittet, men det kom aldri noe! Hehe..får bare vente og se da..det er litt sånn 50/50, har lyst å ha det, men passer aldri å være hjemme fra jobb og vil jo ikke at han skal ha det vondt!

Men nå vet jeg iallefall at det ikke er farlig for meg, for jeg er ganske sikker på at når jeg hadde det så var det ikke bare noen få prikker, tror jeg hadde "skikkelig" vannkopper..

Back
Topp