Vannkopper

Bringebær

Gift med forumet
Her har eldste fått vannkopper. Hvordan er dette med en nyfødt?

Jente Mars 2009
Gutt Mars 2011
Gutt August 2013

Babyen kan få vannkopper, og så få det igjen når an blir eldre.

Mor til 2 ♡

Fant litt om det på familieforum. Ser ikke ut til at det er farlig for babyen. Man får det kun en gang uansett når du får det.

Jente Mars 2009
Gutt Mars 2011
Gutt August 2013

Jeg hadde det som baby. Mamma syntes det var best. For da klødde jeg ikke på det.

Fant litt om det på familieforum. Ser ikke ut til at det er farlig for babyen. Man får det kun en gang uansett når du får det.

Jente Mars 2009
Gutt Mars 2011
Gutt August 2013
Faktisk mener jeg at legen sa med eldstejenta at så lenge de er under et år når de får vannkopper er det ikke alle som gjør seg immune og kan faktisk få det igjen når de er eldre. Immunsystemet til så små barn "husker" det ikke og danner heller ikke antistoffer da mot dette varicella viruset

Er ikke farlig for babyer. Det farligste er faktisk å få det som voksen. Og jo eldre du er når du får det, jo kraftigere og "værre" er det. Håper faktisk at storebror får det snart (2,5år) for da får de den "milde" versjonen av det..

Er ikke farlig for babyer. Det farligste er faktisk å få det som voksen. Og jo eldre du er når du får det, jo kraftigere og "værre" er det. Håper faktisk at storebror får det snart (2,5år) for da får de den "milde" versjonen av det..
Håper også mellomste får det nå. Han er 2,5. Er ikke noe stas for eldste som er 4 år! Fikk det selv da jeg var 7-8 år! Var skikkelig syk i over 2 uker, og husker det enda som helt grusomt!

Jente Mars 2009
Gutt Mars 2011
Gutt August 2013

Faktisk mener jeg at legen sa med eldstejenta at så lenge de er under et år når de får vannkopper er det ikke alle som gjør seg immune og kan faktisk få det igjen når de er eldre. Immunsystemet til så små barn "husker" det ikke og danner heller ikke antistoffer da mot dette varicella viruset

Mine var 1 og 3,5 første gang de hadde vannkopper, og begge fikk det igjen. Så det kan faktisk skje uansett, men faren er større jo yngre de er og jo mildere de får det:-)

Off håper ikke vi skal ha flere runder med dette altså!!

Jente Mars 2009
Gutt Mars 2011
Gutt August 2013

Tror det er sjelden... Mine fikk det sent i "smittekjeden", de sier viruset blir svakere når smitten har gått lenge?!?

Tror sjefen min var litt oppgitt når jeg var hjemme med vannkopp-barn for 4. Gang på 6mnd... Og jeg bare hadde 2 barn....

Mine var 1 og 3,5 første gang de hadde vannkopper, og begge fikk det igjen. Så det kan faktisk skje uansett, men faren er større jo yngre de er og jo mildere de får det:)

oi, det må vel være uvanlig, har også hørt at de kan få det igjen hvis de er under året, men trodde de var sikre hvis de fikk det litt senere, håper vi slipper flere runder, mine var 1,5 og 3,5 da de hadde vannkopper i vinter.

oi, det må vel være uvanlig, har også hørt at de kan få det igjen hvis de er under året, men trodde de var sikre hvis de fikk det litt senere, håper vi slipper flere runder, mine var 1,5 og 3,5 da de hadde vannkopper i vinter.

Tror det er veldig uvanlig ja. Vet ikke om andre som har hatt det 2 ganger, men har hørt at folk har hørt om folk som har hørt om...:-D mao ikke normalt!

Hva er sansynligheten for at babyen får det??

Jente Mars 2009
Gutt Mars 2011
Gutt 6. August 2013

Fullammer du? I så fall tipper jeg liten....for du har jo antistoffer (om du har hatt), som han får gjennom melka. Men jeg vet ikke altså:-D tror han får det svakt om han skulle få....ikke egentlig bli syk, bare få noen få, lette prikker. Jo yngre de er, jo lettere får de det, sies det. Forundr meg om han får det skikkelig, blir syk og er plaget. Men får han feber må du gå rett til legen. Feber under 3 med er ikke bra, de kan jo ikke regulere temperaturen selv...

Thank You, autocorrect:-D håper D forstår hva jeg skriver. Korrektulesning er for pyser!

Back
Topp