Vannkopper

Barnslig

Glad i forumet
Noen som har noen tips mot vannkoppkløe?? Har ikke hvitvask, og får jo ikke tak i det før mandag heller. Kan man bruke eurax?? eller har noen noe annet kjæringråd??

Allergitabletter. Zyrtec eller cetrizin.

Men jeg ville avklart det med evt legevakta først.

Ellers er aderma cytelium å anbefale. En kløstillende spraykrem.

Almentilstanden og alt annet er fint, han har bare prikker og nå plages han av at det klør i søvne. Litt drøyt å dra på legevakta da kanskje.
Leste om natron i badevannet, men kan ikke akkurat vekke han for at han skal bade nå heller :)

Allergitabletter. Zyrtec eller cetrizin.

Men jeg ville avklart det med evt legevakta først.

Ellers er aderma cytelium å anbefale. En kløstillende spraykrem.
Hvor får man tak i disse tingene? er jo ikke åpent no sted i morgen?

Guttungen har nettopp hatt vannkopper.

Brukte potetmel, det funket kjempebra.

Husker mamma brukte det på meg når jeg hadde vannkopper selv.

hvitvask fikk jeg ikke bruke på ham, han syntes det var for kaldt.

Potetmel er det mange som bruker.

Har ingen erfaring med det selv. Ungen har aldri hatt vannkopper.

Guttungen har nettopp hatt vannkopper.

Brukte potetmel, det funket kjempebra.

Husker mamma brukte det på meg når jeg hadde vannkopper selv.

hvitvask fikk jeg ikke bruke på ham, han syntes det var for kaldt.
Funka potetmel mot kløen?

Tannkrem har jeg hørt,men aldri prøvd....

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Ja, det funket mot kløa. Før jeg tok i bruk potetmel våknet han ca 1 gang i timen om natta, etterpå sov han hele natta.

Tror jeg drøyern med tannkrem ja, men potetmel er verdt å prøve.

Uff, han vil ikke smøres eller noe, han vil bare sove sier han, men ligger og ynker seg i sengen :( Stakar

Har nettopp hatt vannkopper på alle tre. På eldste brukte jeg ingenting - hun klagde heller ikke og jeg sa hun ikke måtte klø på dem. På de to minste brukte jeg potetmel. Minste hadde masse potetmel på rumpa ;) Hun hadde en urolig natt da det va veldig mange væskefylte blemmer i bleieområdet da. Ellers gikk det egentlig veldig greit.

Minsten har heldigvis bare et par prikker foreløbig, og ikke noe plaget, men jeg ammer jo, så han er kanskje litt beskyttet.

Stakar storebror, som sover så dårlig :(

det tenkte jeg og,men skal viss tørke ut og lindre,men jeg har aldri ville prøvd selv...
Jeg tror ikke jeg ville prøvd tannkrem. Det kommer vel til å svi noe forferdelig? :/

potetmel funket her også, satt de i badekaret og badet de i potetmel. det var det eneste som lindret- prøvde noe hvitvask spray fra apoteket, men den funket ikke.

Aderma kremen er mye bedre enn hvitvask.. Større sjanse for arr ved bruk av hvitvask..

Ellers hadde vi god effekt av bakepulver i badevannet..

Back
Topp