Vannkopper

En tråd i '2007' startet av *trinemor*, 10 Jun 2012.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. *trinemor* Gift med forumet

Litt usikker, men tror kanskje Amelia holder på å få vannkopper. Fikk vite igår at søskenbarnet hennes har det, og vi skulle i bursdag til bestemoren deres idag .

Siden de uansett har lekt sammen i bhg forrige uke dro vi i bursdag allikevel og jammen så det ikke ut som om det kommer en på haka til Amelia også.

Amelia hadde litt feber i natt, men er ellers i god form :)

Noen som har vært igjennom vannkopper? Hvordan foregikk det?

2. Fru H Mot nye tider September 2012 VIP

Spørs om hun også får det da.
    Har ikke hatt vannkopper i hus her enda, til tross for at han har blitt disponert for smitte to ganger i tillegg til at det har gått flere runder i bhg

3. *trinemor* Gift med forumet

Er egentlig overrasket selv, at ikke hun har fått det tidligere. Siden hun har gått i barnehagen et par år :)

Like greit å bli ferdig med det da :)

4. Fru H Mot nye tider September 2012 VIP

Ja, absolutt like greit =)

5. almara Forumet er livet VIP

Alma har hatt. Husker ikke så godt lenger, men mener hun ikke var så veldig syk, at det forløp ganske så greit og at hun var i rimelig grei form. 

6. *trinemor* Gift med forumet

almara skrev:
    Alma har hatt. Husker ikke så godt lenger, men mener hun ikke var så veldig syk, at det forløp ganske så greit og at hun var i rimelig grei form. 

Så bra da :)

Var Luna født enda, og ble hun i så fall smittet? Lurer på hvordan det blir om Eveline får det....

Har hørt at barn under 1 år som får vannkopper kan få det igjen senere, men vet ikke om det stemmer....

7. almara Forumet er livet VIP

*trinemor* skrev:

almara skrev:

Var Luna født enda, og ble hun i så fall smittet? Lurer på hvordan det blir om Eveline får det....

Har hørt at barn under 1 år som får vannkopper kan få det igjen senere, men vet ikke om det stemmer....

Nei, Luna var ikke født enda, jeg var gravid med henne mener jeg å huske.

8. *trinemor* Gift med forumet

almara skrev:

*trinemor* skrev:

almara skrev:

Nei, Luna var ikke født enda, jeg var gravid med henne mener jeg å huske.

Okey :) da får vi bare se hvordan det går her...

9. siggen Gift med forumet

Begge mine har hatt det, eldstemann når han var 2,5 år i sommerferien min. Minsten fikk det i romjulen i 2011, begge gangene har det gått veldig greit. Smurt med hvitvask.

10. *trinemor* Gift med forumet

Ser ut som det var falsk alarm her forløpig :)

Ikke blitt noen flere prikker, så det var nok bare et stikk :)

Men hun kan jo være smittet uten at det har brutt ut enda da....

11. Sukkertopp Forumet er livet VIP

Vi har også bare hatt et tilfelle av falsk alarm. Han fikk 3 prikker en kveld da vi kjente 5-6 stk med vannkopper. Jeg kjøpte inn hvitvask, men det ble aldri vannkopper av det. 

Del denne siden