Vannkopper

*trinemor*

Gift med forumet
Litt usikker, men tror kanskje Amelia holder på å få vannkopper. Fikk vite igår at søskenbarnet hennes har det, og vi skulle i bursdag til bestemoren deres idag .

Siden de uansett har lekt sammen i bhg forrige uke dro vi i bursdag allikevel og jammen så det ikke ut som om det kommer en på haka til Amelia også.

Amelia hadde litt feber i natt, men er ellers i god form :)

Noen som har vært igjennom vannkopper? Hvordan foregikk det?

Spørs om hun også får det da.
Har ikke hatt vannkopper i hus her enda, til tross for at han har blitt disponert for smitte to ganger i tillegg til at det har gått flere runder i bhg

Er egentlig overrasket selv, at ikke hun har fått det tidligere. Siden hun har gått i barnehagen et par år :)

Like greit å bli ferdig med det da :)

Ja, absolutt like greit =)

Alma har hatt. Husker ikke så godt lenger, men mener hun ikke var så veldig syk, at det forløp ganske så greit og at hun var i rimelig grei form. 

almara skrev:
Alma har hatt. Husker ikke så godt lenger, men mener hun ikke var så veldig syk, at det forløp ganske så greit og at hun var i rimelig grei form. 

Så bra da :)

Var Luna født enda, og ble hun i så fall smittet? Lurer på hvordan det blir om Eveline får det....

Har hørt at barn under 1 år som får vannkopper kan få det igjen senere, men vet ikke om det stemmer....

*trinemor* skrev:

almara skrev:

Var Luna født enda, og ble hun i så fall smittet? Lurer på hvordan det blir om Eveline får det....

Har hørt at barn under 1 år som får vannkopper kan få det igjen senere, men vet ikke om det stemmer....

Nei, Luna var ikke født enda, jeg var gravid med henne mener jeg å huske.

almara skrev:

*trinemor* skrev:

almara skrev:

Nei, Luna var ikke født enda, jeg var gravid med henne mener jeg å huske.

Okey :) da får vi bare se hvordan det går her...

Begge mine har hatt det, eldstemann når han var 2,5 år i sommerferien min. Minsten fikk det i romjulen i 2011, begge gangene har det gått veldig greit. Smurt med hvitvask.

Ser ut som det var falsk alarm her forløpig :)

Ikke blitt noen flere prikker, så det var nok bare et stikk :)

Men hun kan jo være smittet uten at det har brutt ut enda da....

Vi har også bare hatt et tilfelle av falsk alarm. Han fikk 3 prikker en kveld da vi kjente 5-6 stk med vannkopper. Jeg kjøpte inn hvitvask, men det ble aldri vannkopper av det. 

Back
Topp