Vannkopper

Oda sin mamma

Glad i forumet
Da har lille mini fått vannkopper stakkars[:(] Er skikkelig suttrete og utilpass, men var vel egentlig venta etter at storesøster hadde det for et par uker siden.

Jaja, vi er allefall ferdig med skiten tidlig da[:)]

Ikke for å ødelegge noe men om barn får det før 1 års alder så er di dessverre ikke imune [:'(]

Jeg fikk det KRAFTIG når jeg var 9 mnd og blei ganske sjokka når jeg fikk det igjen som 16 åring men fikk beskjed fra legen at jeg ikke var imun siden jeg hadde det førstegang før 1 år. En jeg kjenner fikk same beskjeden fra barneklinikken på Haukeland så det stemmer nok dessverre [:'(]

uff da,stakkars liten[&:] go bedring!
her har storesøster ennå ikke hatt det..

ORIGINAL: FA 21.09.2010

Ikke for å ødelegge noe men om barn får det før 1 års alder så er di dessverre ikke imune [:'(]

Jeg fikk det KRAFTIG når jeg var 9 mnd og blei ganske sjokka når jeg fikk det igjen som 16 åring men fikk beskjed fra legen at jeg ikke var imun siden jeg hadde det førstegang før 1 år. En jeg kjenner fikk same beskjeden fra barneklinikken på Haukeland så det stemmer nok dessverre [:'(]

Dette synes jeg er merkelig. For nå spurte jeg HS i går, og ho sa at det stod det ikke noe om noen sted.
Men har hørt både at om de er bittebittesmå (som i under 2 mnd) eller får bare noen få prikker så får man det igjen...
Fikk da som sagt til svar at det stod det ikke noe om noe sted, så ho holdt på at hadde man hatt så hadde man hatt...

Uansett, masse god bedring!! Ikke kjekt når de små blir syke.

Maria fikk det når hun var 7 uker. De to legene vi var hos sa at hun da ble imun. men at det var meget sjelden at så små fikk vannkopper.

Har hørt det jeg også, så noen får det sikkert 2 ganger. Så tiden vil vise om hun ble immun eller ikke[:)]

Har også hørt at hvis man ammer så blir barnet immun i den perioden, men den teorien er herved avkreftet[:D]

Synes så synd i gullet mitt da, gråter hele tiden når hun er våken. Og den stygge hosten i tilegg, som hele tiden avbyter søvnen gjør det ikke bedre[:(]

Back
Topp