Vannkopper to ganger?

FjaseFrøken

Elsker forumet
Største jenta mi hadde vannkopper i mars men nå ser det ut som hun ahr fått det igjen[&:]
Vet at vannkopper går nå å når ejg dusja henne igår hadde hun fått tre prikekr nedover ene armen...idag var de væskefylte... Trodde bare man fikk det en gang jeg[8|]
Noen mer erfaringer kanskje?[:)]

Sønnen min (eldstemann) Hadde vannkopper to ganger. Første gang var han ca 20 mnt ,og ganske lett angrepet - andre gang var han 12 år ,og KJEMPESYK!! Vannkopper er desverre slik at man KAN få det flere ganger,fordi viruset ligger latent i kroppen. Heldigvis er det ikke ofte man får det flere ganger da. Det er jo også mange andre barnesykdommer som gir utslett. Brennkopper er jo veskefylte. God berdring i alle fall.[;)]

Den ska liksom bare komme 1 gang, men jeg har hørt mange historier fra venner og kjente, om folk som har fått vannkopper 2 ganger... Så det er nok fullt mulig..

I voksen alder, så er jo helvetesild en agressiv form for vannkopper... (det kan jenta di få oxo, så vær ops)

Håper ho ikke blir så ille syk da.. God bedring til snuppa [:)]

De fleste får det bare en gang, men noen får det flere ganger.

Det jeg har hørt som er årsak er at enten så gjorde ikke kroppen seg ferdig første gangen, fordi man hadde for lite utbrudd el, eller så produserte ikke kroppen nok antistoffer mot vannkopper. Eventuelt har jeg også hørt at mennesker med nedsatt imunforsvar får det lettere flere ganger.

Sønnen min (eldstemann) Hadde vannkopper to ganger. Første gang var han ca 20 mnt ,og ganske lett angrepet - andre gang var han 12 år ,og KJEMPESYK!! Vannkopper er desverre slik at man KAN få det flere ganger,fordi viruset ligger latent i kroppen. Heldigvis er det ikke ofte man får det flere ganger da. Det er jo også mange andre barnesykdommer som gir utslett. Brennkopper er jo veskefylte. God berdring i alle fall.

sign.

Back
Topp