vannkopper smitte...

1980

Elsker forumet
Hjelp! Har akkurat fått høre at niesen min ble syk med vannkopper på onsdag.  Søndagen var hun sammen med oss og fikk holde snuppa her... Og idag reiser vi på ferie :S Er det noen sjanse for at hun har smittet Olivia tror dere? Det står forskjellig om inkubasjonstiden på nettet, noen steder 1-2 dager og opp til 3 dager. Skrekk og gru...

Er jo umulig å si..Men det skal vel bryte ut senest 1 uke etter man har blitt smittet..

Men jo tidligere de får det jo bedre er det jo egentlig da[:)] Selvom det er kjedelig med syke barn..

mente vannkopper hadde inkubasjonstid på 1-2 uker jeg ? Her i huset stemte det ihvertfall, lillegutt ble syk på DAGEN 2 uker etter at storesøster hadde det[:)]
hadde hun fåt den første prikken da, niesen din ? legen sa de var smittsomme fra første prikk til siste prikken har fått skorpe... sorry rotete skrevet, håper hu slipper unna[:)]

ORIGINAL: Lussa88

mente vannkopper hadde inkubasjonstid på 1-2 uker jeg ? Her i huset stemte det ihvertfall, lillegutt ble syk på DAGEN 2 uker etter at storesøster hadde det[:)]
hadde hun fåt den første prikken da, niesen din ? legen sa de var smittsomme fra første prikk til siste prikken har fått skorpe... sorry rotete skrevet, håper hu slipper unna[:)]

Sign!
Mente også der var opp mot 2 uker ja!

Kanskje jeg brukte uttrykket feil?!  Hun fikk første vannkoppen igår, og var sammen men Olivia søndag, altså 4 dager før. Såvidt jeg forstår er de smittsomme før de får utslettet, men ikke to uker vel? Det sto en til tre dager på nett.

her er det litt informasjon om det http://www.lommelegen.no/320913/12-sporsmaal-og-svar-om-vannkopper

ORIGINAL: 1980

Kanskje jeg brukte uttrykket feil?!  Hun fikk første vannkoppen igår, og var sammen men Olivia søndag, altså 4 dager før. Såvidt jeg forstår er de smittsomme før de får utslettet, men ikke to uker vel? Det sto en til tre dager på nett.

ettersom jeg forsto på legen begynte de å være smittsomme når første prikken kommer, og er smittsomme til den siste prikken har fått skorpe, men de sier jo så mye forkjellig , så man vet aldri.. inkubasjonstiden jeg menste, var den fra de har blitt smittet, til det bryter ut [;)]
Altså, Hvis snuppa di er smitta, kan hun få det innenfor to uker [:)]

Back
Topp