Vannkopper farlig

Lillemoren*

Betatt av forumet
Junilykke 2020 ♡
Er det farlig å omgå folk med vannkopper når jeg har hatt det selv? Ser at det er litt forskjellig hva folk mener..
Jeg skal ha besøk på søndag, og der har ene barnet fått vannkopper, så vet ikke hva jeg skal gjøre, vil jo ikke risikere noe :sorry:
 
Er det farlig å omgå folk med vannkopper når jeg har hatt det selv? Ser at det er litt forskjellig hva folk mener..
Jeg skal ha besøk på søndag, og der har ene barnet fått vannkopper, så vet ikke hva jeg skal gjøre, vil jo ikke risikere noe :sorry:

Som jeg har forstått får man vannkopper bare én gang i livet :) så det skal gå bra.
 
Jeg har også hørt at man kun kan ha det en gang! Så hvis du allerede har hatt vannkopper, så er det vel ikke farlig å omgås de som har det :happy:
 
Spurte jordmor om dette da jeg selv var gravid, og det er trygt så lenge du selv har hatt vannkopper. :)
 
Vi har fått vannkopper i hus, og verken jeg eller foreldrene mine veit om jeg har hatt det...

Anywho: selve vannkoppene får man bare én gang i livet, men viruset kan ligge latent i kroppen og gi utslag i form av helvetesild senere. Men har du allerede hatt det, skal det ikke utgjøre noen forskjell å møte på smitten igjen :)
 
Dattera mi har vannkopper nå men i dag var vi hos legen da det vise seg at det er brennkopper i vannkoppene så her er det hansker og full vasking har vondt av henne men dette er ikke gøy når ein er gravid
 
Back
Topp