Vannkopper erfaring

mlovise

Glad i forumet
Hvor fort kommer de? Når begynner de å væske seg?

Storesnuppa her har tydeligvis fått vannkopper.... utrolig nok skjønner vi ikkje kor smitten er kommet fra.... men hun våknet i morges med litt feber og 4 prikker på ryggen....kommet flere i løpet av dagen... bare fått på rygg og mage foreløpig.... MEN det kjipeste med dette er at hun skal på danseoppvisning på lørdag, noe hun har gledet seg veldig til lenge.... Hva ville dere gjort i dette tilfellet?

Har ingen erfaring med vannkopper, husker ikke fra jeg selv hadde det. Vet gullungene var borti vannkopper tidligere i vinter, kanskje hun kan hjelpe deg?[:)]

Vannkopper er jo veldig smittsomt, så tror nok ikke jeg hadde tatt henne med på danseoppvisningen om det ikke har gitt seg til da..[8|]

de burde vel holdes inne i ei uke tror jeg.. til de har tørket ut, å det tar som regel ei uke..

Man kan faktisk smitte 2-3 dager før utslettene kommer så kanskje derfor dere ikke vet hvor dere har fått smitten. Så tar det igjen 10-20 dager fra smitte til man får utslett. Man er smittsom helt til blemmene har fått skorpe så det ser desverre dårlig ut med tanke på lørdagen.

Du kan forresten lese mer her: http://www.lommelegen.no/320913/12-sporsmaal-og-svar-om-vannkopper

man er smittsom intill en uke før det bryter ut, og helt til vannkoppene er tørket inn. så hun burde absolutt ikke gå på den danseoppvisninga.. uansett hvor kjedelig det er å gå glipp av det.
her ble det blemmer på i løpet av første døgnet.. kom fort. mine to store hadde det i jula for et drøyt år siden.

Back
Topp