Vannkoppa?????

Monsilar

Forumet er livet
Va d ikke noen her inne som hadde en prins/prinsesse som har hatt d??

Lura på om kanskje Sindre har fått d, men e ikke sikker... [8|]For han har bare "flekka" på ryggen, og d ser liksom ikke sånn vannkoppakti ut.. [8|] E ikke "blemma" for å si d sånn... E ei geit t å forklar...[8D]

Men d æ lura på e kordan d ser ut når de e så små?? Sjøl om d sikkert varier veldig... [8D] 

Vannkopper begynner ofte (ikke alltid) på magen, de ser ut som røde prikker som man kan føle på huden i begynnelsen, deretter blir prikkene til vesikler med væske i før de til slutt tørker ut. Underveis begynner de å klø veldig og sprer seg til hele kroppen. (Jeg husker dessverre ikke tidsforløpet for de forskjellige stadiene nå...) [:)]

Det ser nok likt ut som på større unger...om det var svar på spørsmålet [&:]

Hmmm.. For han har bærre på ryggen, og d e ikke væske i d.. [8|] (enda iallefall) La merke t d i går da, så kan jo hend d kommer... Veit d går vannkoppa i bygda, derfor æ tror d e d..

Skal nu t helsebror på torsdagen, så tenkte æ sku fær innom legen samtidig (han har ikke oppe i morra) og hør om han hadde tid for å sjekk d... Guttungen e jo i fin form, å d virka ikke som d plaga han, men e jo greit å få sjekka ka d e... [;)]

Om det "bare er prikker" så kan det også ha sammenheng med tannfrembrudd. Han har jo nettopp fått tannebiss, og når Gabriel fikk fortennene fikk han prikker på magen, ryggen, armene og føttene (mer og mer etterhvert), men etter at tennene hadde brutt fram så forsvant de like fort som de hadde kommet. Greit å få sjekka opp likevel [;)]

ORIGINAL: Jaggumeg

Om det "bare er prikker" så kan det også ha sammenheng med tannfrembrudd. Han har jo nettopp fått tannebiss, og når Gabriel fikk fortennene fikk han prikker på magen, ryggen, armene og føttene (mer og mer etterhvert), men etter at tennene hadde brutt fram så forsvant de like fort som de hadde kommet. Greit å få sjekka opp likevel [;)]

Åja,, Jammen da e d jo kanskje d da... [;)] Da satsa æ på at d e borte t torsdagen, så æ slepp å fær t legen.. (lika han ikke så veldi at d gjør no[8D])

Vi ringte legevakta en kveld, for jeg var litt bekymra, men der sa de at så lenge han ikke hadde feber, spiste som normalt, ikke viste tegn til ubehag og generelt var ved godt humør så var  alle farlige typer utslett utelukket. Men, jeg vil ikke sitte her og si at du ikke skal gå til legen, for det må du jo se an selv. Det høres jo ut som det kan være tanneprikker, så da håper vi lillesnupps slipper styggefælen. Meeeeen, så er det jo en fordel å få vannkopper som liten også da [8D]

ORIGINAL: Tusull

Har jo egentlig ikke noe med spørsmålet ditt da, men...
Det går masse vannkopper her i bygda også, så jeg lurte rett og slett på å utsette sebastian for det jeg..
Så hadde han blitt ferdig med det.. sluppet det når han blir eldre..
De sier jo at jo mindre de er jo mindre "syk" blir de..[;)]

De røde flekkene på ryggen.. det kan ikke være eksem da??
Sebastian har fått et par "tørråte"flekker på ryggen.. atopisk eksem.. Tørre runde flekker bare..
Nei, jeg vet ikke hva det kan være jeg..
Men håper du finner ut av det da [;)]

Ja, det påstås jo det. Er sikkert ikke så dumt det. Mamma mente at jeg bør gjøre det med lillespuddi karamellpuddi også, men sjansen har liksom ikke bydd seg. I say go for it

ORIGINAL: Tusull

Har jo egentlig ikke noe med spørsmålet ditt da, men...
Det går masse vannkopper her i bygda også, så jeg lurte rett og slett på å utsette sebastian for det jeg..
Så hadde han blitt ferdig med det.. sluppet det når han blir eldre..
De sier jo at jo mindre de er jo mindre "syk" blir de..[;)]

De røde flekkene på ryggen.. det kan ikke være eksem da??
Sebastian har fått et par "tørråte"flekker på ryggen.. atopisk eksem.. Tørre runde flekker bare..
Nei, jeg vet ikke hva det kan være jeg..
Men håper du finner ut av det da [;)]

det har eg og tenkt å gjør viss det er noen i min vennekrets som får noen av disse vanlige barnesykdommene...
lika greit å få ta di nå syns eg!! 

Back
Topp