Vannfødsel?

augustmor

Flørter med forumet
Jeg skal føde på ABC på Ullevål (ABC= Alternativ Birth Care). Der brukes vann og akkupunktur som primære smertelindringsmetoder. Fødestuene er enorme og har store badekar og dobbletseng + eget bad med dusj. Det er 3 fødestuer der totalt så det er en nusselig avdeling. Jordmor har gjerne mer tid til hver fødende der enn på 'vanlige' fødestuer. Tett samarbeid med jordmor, vann og kjæresten min skal forhåpentligvis bringe meg gjennom strabasen. Lillemor kommer faktisk til å bli født i vannet; ikke bare vann som smertelindring!

Jeg er så spent!!!! Litt naivt å glede seg kanskje, men jeg gruer meg ihvertfall ikke! Jeg har stor tro på at dette vil gå bra!

Flere her som ønsker en slik fødsel??? Hva tenker dere om det?

PS. til dere som sier 'ikke prøv å planlegge for mye - vær forberedt på ALT'. Joda, er fullstendig klar over at mye kan bli veldig annerledes enn forventa...[8|]

Skal ikke føde i vann, men har planer om å prøve akupunktur. Søsteren min gjorde det og er veldig fornøyd. Kjenner egentlig ingen som har født i vann, men noen som har blitt satt i et badekar for å dempe smertene, og det hjalp. Vannfødsel er kjempespennende synes jeg, men tror nok at jeg er litt for feig til det [:D]

ORIGINAL: Mille84
Vannfødsel er kjempespennende synes jeg, men tror nok at jeg er litt for feig til det [:D]

Jeg har ikke valgt det fordi jeg ønsker å være så tøff altså! Har skrevet i Kjære Jordmor - brevet at overflytting til vanlig sengepost for epidural alltid må være en mulighet hvis fødselen blir altfor tøff og lang. Men på den annen side; hvis jeg går inn i fødselen med fokuset; jeg SKAL ha epidural så tror jeg det blir feil det også... At jeg fokuserer på "få vekk disse hel*ete smertene - NÅ!" enn å prøve å gå inn i de og "leve med de".

Har hørt mange fine historier om vannfødsler, men ingen fødsel er lik! Bortsett fra smertelindringen skal det visstnok også redusere rifter og sjansen for totalruptur er minimal. Grei bonus synes jeg!

Men, som sagt, jeg har ingen planer om å leke martyr! [;)]

Back
Topp