M
Moderator Irene
Guest
Dytt 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Usikker på nøyaktig temperatur, men eg fekk ikkje lov til å ha så varmt vatn som eg helst ville.
Kanskje. Eg synest det var greit, men hadde det tatt lengre tid hadde eg antagelig synest det var for kaldt. Men eg rakk heller ikkje vere i karet i meir enn eit kvarter, inkludert dei ti minutta med pressing eg trengte for å få ut babyen.Da tenker jeg at vitsen er borteDet høres så fint ut å føde i godt og varmt vann
![]()
Kanskje. Eg synest det var greit, men hadde det tatt lengre tid hadde eg antagelig synest det var for kaldt. Men eg rakk heller ikkje vere i karet i meir enn eit kvarter, inkludert dei ti minutta med pressing eg trengte for å få ut babyen.
Samme her, har sikkert over 40 grader i karet her heime. Men eg var ikkje kald i løpet av fødselen min då, mulig ein jobbar såpass hardt mot slutten at varmare vatn kan gjere at ein føler seg dårlig?Å fryse i badekar er ikke helt min stil![]()
Samme her, har sikkert over 40 grader i karet her heime. Men eg var ikkje kald i løpet av fødselen min då, mulig ein jobbar såpass hardt mot slutten at varmare vatn kan gjere at ein føler seg dårlig?
Eg tenker som så at om eg får muligheten til å føde i vatn igjen får eg berre prøve. Enten så reagerer eg ikkje på temperaturen, eller så får eg heller gå opp om ikke jm tillater varmare vatn.Samme herkan aldri dusje eller bade med gubben, det er så kaldt
Aner ikke. Jeg ble ikke spesielt varm sist fødsel syns jeg. skal prøve å tenke over det nå![]()
Man får ikke ha det varmere enn 37 grader, jeg trodde det skulle bli ille for min del, for jeg bader i kjempevarmt vann til vanlig, sånn at jeg er rødflammete på kroppen etterpå. Men under fødselen føltes vannet utrolig nok varmt ut, og behagelig. Tenkte aldri på at jeg ville hatt varmere vann.Er vannet 37-38 grader eller kan man ha varmere?
Sent from my iPhone using BV Forum
Du kan ha den tempen du vil, i alle fall helt til barnet kommer ut. Jeg var så sinnsykt varm at jeg ba om kaldere vann hele tiden. Mannen min fattet ikke at jeg kunne ligge i så kaldt vann og føle meg varm (jeg er en skikkelig frysepinne!). Da barnet kom sa jordmor at nå MÅTTE jeg ha varmere vann, for det var altfor kaldt for barnetEr vannet 37-38 grader eller kan man ha varmere?
Sent from my iPhone using BV Forum
Husk at uventede ting kan skje.Noen med erfaring?
Har lyst å prøve dette ut gjerne..
Men jeg er livredd for å bæsje på meg under fødselen, og det er gjerne litt ekkelt i vann? :/
Husk at uventede ting kan skje.
Jeg planla fødselen min selv, og var veldig opptatt av å ville føde i vann. Når fødselen var igang skulle jeg få lov til det. Men måtte vente til rett tidspunkt, da jordmor mente det kunne dempe riene.
Gikk plutselig fort her og rakk ikke noe badekar jeg. Hehe.
Ellers anbefaler jeg klyster ja.
Klyster gir ingen garanti for at det ikkje kjem bæsj, berre sånn at det er sagtSørg for å få klyster førstDa slipper du at det kommer bæsj
Dette bør taes ganske tidlig i fødselsforløpet, så nevn det til jordmor når du kommer inn.
Signerer denneKlyster gir ingen garanti for at det ikkje kjem bæsj, berre sånn at det er sagt![]()