Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det er veldig forskjellig fra sykehus til sykehus! Selv om de har badekar er det ikke sikkert de lar deg føde i vann, dessverre. Vet at sykehuset i Bodø har et badekar, men man kan ikke føde det, med mindre det er veldig spesielle omstendigheter. Man må ha hatt et problemfritt og helt normalt svangerskap, og tror det beste er å informere via ønskebrev på forhånd om at du ønsker det
Skal selv ha det, til den grad det går an å planlegge, og sykehuset kan jo ikke love det er ledig når du kommer. Men jeg har snakket med JM på sykehuset som noterte det i journalen min og skal sende ønskebrev, og opplyse om det når jeg drar til sykehuset, når fødselen er i gang. Vil så gjerne få det til, så har gjort alt jeg kan for å få det
Man kan ikke få epidural eller slikt. Velger du på noe tidspunkt å bruke det må du ut og da kan du ikke gå tilbake i vannet etter det jeg har forstått. Eneste medisinske smertelindringen du kan få mens du er i vannet(om du skulle ønske det) er lystgassHar hørt det er fantastisk, så håper jeg får muligheten!
![]()
Sniker fra april.. jeg har ingen erfaring da, men har lyst på åpningsfasen i badekar. På "mitt" sykehus har de badekar, men man får (i utgangspunktet) ikke føde der. Jordmor fortalte at dersom badekaret ikke står midt på gulvet, altså slik at man kan gå rundt hele) får man ikke føde i det.. men man kan bruke det som smertelindring i åpningsfasen.. derfor forskjellig fra sykehus til sykehus hva slags tilbud de har..På vårt sykehuset har de ikke vannfødsel, men de har ett rom med badekar som man kan ligge i under åpningsfasen. Håper veldig veldig jeg får det rommet. Det er det jeg er mest nervøs for denne gangen, å ikke få miljørommet!!Har veldig lyst til å få det rommet. Førstemann til mølla, så er jo fort gjort at jeg ikke får det.
Hvilket sykehus er det?Sniker fra april.. jeg har ingen erfaring da, men har lyst på åpningsfasen i badekar. På "mitt" sykehus har de badekar, men man får (i utgangspunktet) ikke føde der. Jordmor fortalte at dersom badekaret ikke står midt på gulvet, altså slik at man kan gå rundt hele) får man ikke føde i det.. men man kan bruke det som smertelindring i åpningsfasen.. derfor forskjellig fra sykehus til sykehus hva slags tilbud de har..