Vannfødsel?!

Har veldig lyst på å prøve vannfødsel, men jeg har for høy bmi:rolleyes: Jaja, jeg fødte veldig lett sist så det går vel bra over vann denne gangen også:)

15.08.12 Oskar♥
13.04.14 tre skal bli fire, Frida ♥
Kan bmi sette en stopper for vannfødsel? :-o

Ingen erfaring selv, men en av mine nærmeste venninner gjorde det på sin be 2 og sa aldri igjen.
Grunnen ca r så enkel som at får ikke ha babyen hos deg noe særlig pga fare for nedkjøling. Så hun følte hun gikk glipp av de første magiske minuttene.
Hun måtte opp og bli helt tørr og varm før hun fikk han tilbake på brystet.

Bare en tanke.

Kan bmi sette en stopper for vannfødsel? :-o
Jepp, jeg husker ikke hvor grensa lå. Men den var ikke veldig høy, 30 muligens.... Har vel noe med at de må være sikre på å klare å løfte mora ut av karet hvis noe skjer.

15.08.12 Oskar♥

Hadde en fantastisk vannfødsel, var vel i vannet i 25 min før hun var ute! Alle ble tatt på senga, ingen hadde fulgt med hvor langt jeg var kommet. Mest uforglemmelige var at jeg fikk hente henne opp av vannet selv, jeg ble den aller første som fikk ta i henne<3 ser ikke ut til at jeg får d denne gang pga SUA barn, strengere oppfølging og overvåking...

Lurer på en ting: blir man ikke sittende i blod og fostervann og alt det der?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Jepp, jeg husker ikke hvor grensa lå. Men den var ikke veldig høy, 30 muligens.... Har vel noe med at de må være sikre på å klare å løfte mora ut av karet hvis noe skjer.

15.08.12 Oskar♥
Jeg hadde 36 i bmi sist jeg gikk gravid, og fødte i vann. Men det var jo ikke planlagt akkurat ;-)

Jeg hadde 36 i bmi sist jeg gikk gravid, og fødte i vann. Men det var jo ikke planlagt akkurat ;-)
Jeg fikk ihvertfall beskjed av hs at jeg hadde for høy bmi, og grensa lå et stykke under mitt tall:p Kanskje det varierer fra sykehus til sykehus.

15.08.12 Oskar♥

Lurer på en ting: blir man ikke sittende i blod og fostervann og alt det der?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
D er bare et lite øyeblikk. Både du og babyen er jo helt vasket når dere stiger opp. Ikke noe jeg tenkte over iallefall. Sliter mer med å ligge på en seng med spredte bein og flere som står og ser deg nedentil om det kommer noe.

Etter å ha lest dette fikk sannelig jeg lyst også :p svigerinna mi har gjort det på b7 to ganger og vært kjempefornøyd! Jeg selv ble satt i gang med første, og da var det ikke et alternativ, men håper jeg får en vanlig fødsel denne gangen og at jeg får velge :)

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Har veldig lyst på å prøve vannfødsel, men jeg har for høy bmi:rolleyes: Jaja, jeg fødte veldig lett sist så det går vel bra over vann denne gangen også:)

15.08.12 Oskar♥

I all verden har det noe å si hvis alt er greit sånn ellers??
Jeg har også litt høy bmi, men ingen har sagt at det kan være noen hindring..
Har bikket 100kg for en god stund siden, så ekstra blodprøve vil dem ha..

Off topic, men kan jeg spørre hvordan halebeinet knakk? Høres ufattelig vondt ut!

Jeg vet ikke hvordan. Det har bare smelt høyt. De andre som har vært i rommet har hørt det.
Men jeg har ikke kjent det, ingen smerte. Selve fødselen er nok relativt mye vondere ;)

Men det er så vondt i ettertid. Hver gang man skal bruke rumpemusklene eller muskler rundt der halebenet sitter så dyttes det borti halebenet....og det er vondt og slitsomt :(

Etter å ha lest dette fikk sannelig jeg lyst også :p svigerinna mi har gjort det på b7 to ganger og vært kjempefornøyd! Jeg selv ble satt i gang med første, og da var det ikke et alternativ, men håper jeg får en vanlig fødsel denne gangen og at jeg får velge :)

Jeg ble også satt i gang, men de fulgte ikke med på min kjappe fremgang, plutselig lå jeg å fødte i badekaret;)

Jeg ble også satt i gang, men de fulgte ikke med på min kjappe fremgang, plutselig lå jeg å fødte i badekaret;)
Klarer nok ikke å snike meg til det om det blir som sist, tok fire dager!! Hehe.

Back
Topp