Vannfødsel

-Lilletrille-

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Noen som har hatt vannfødsel?
Eller kjenner noen som har opplevd det?
Har så lysst å prøve det.
Syns det var utrolig behagelig å sitte i badekar under første fødsel. Men da var det aldri noe snakk om at jeg kunne føde oppi der. Mulig det var siden han kom i uke 34.
Anyone?[:D]

Jeg ville gjerne prøve det, men jordmor mente de skulle ha meg i senga og på siden nårj eg skulle presse for å unngå revning.. :)

ORIGINAL: FrøkenS

Jeg ville gjerne prøve det, men jordmor mente de skulle ha meg i senga og på siden nårj eg skulle presse for å unngå revning.. :)

Okey....forrige gang brukte jordmoren noe som het "den finske metoden". Hun holdt igjen litt når jeg pressa, slik at det ikke skulle sprekke. Snuppa var ute på 5 min og jeg revna ingenting[:)]
Det må vel funke i vann også tenker jeg? eller....

ORIGINAL: FrøkenS

Kanskje min jordmor bare sa det fordi det er lettere for dem??

Vet ikke....kanskje?
Jeg har hvertfall aldri blitt tilbudt vannfødsel. Kanskje som du sier at det er mer "bry" for dem.....
Får se det litt ann, hvis det passe seg sånn så spør jeg når jeg kommer inn og skal føde [:)]

Håper du får prøve det hvis du ønsker det. Høres veldig.. rolig ut.. hvis det er et passende ord :)

ei jeg kjenner fødte sin nr 3 i vann.. og det var den beste fødselen hu hadde hatt!
ha hadde sitti i badekar i åpningsfasen med nr 2, og synes det var veldig bra.. så hu hadde bare sakt "NEI!!!" når dom ville ha hu opp av vannet med siste mann..[:D]
så da fikk hu bli der[8D]

jeg vil hvertfall begynne i vann så se om det hjelper.. hvis jeg føler jeg ikke trenger noe mer smertelindring vil jeg prøve å bli i badekaret!![:)]

ORIGINAL: Heidi10

ei jeg kjenner fødte sin nr 3 i vann.. og det var den beste fødselen hu hadde hatt!
ha hadde sitti i badekar i åpningsfasen med nr 2, og synes det var veldig bra.. så hu hadde bare sakt "NEI!!!" når dom ville ha hu opp av vannet med siste mann..[:D]

jeg vil hvertfall begynne i vann så se om det hjelper.. hvis jeg føler jeg ikke trenger noe mer smertelindring vil jeg prøve å bli i badekaret!![:)]

Hehe...så det er trikset ja [:D] Bare nekte å komme ut av badekaret [:)]
Det skal jeg prøve[:D]
Det var hvertfall deilig smertelindring å sitte i badekaret. Riene var mye mildere oppi der....

ORIGINAL: Amalie3

Har kjempelyst! Aldri født før, men høres jo behagelig ut. :) Men så har de ikke det tilbudet på sykehuset jeg skal føde.

Uff det er jo kjedelig [&o]
Håper du får en fin fødsel selv om det ikke blir i vann[:)]

ORIGINAL: Frustrert Frue

ORIGINAL: Heidi10

Hehe...så det er trikset ja [:D] Bare nekte å komme ut av badekaret [:)]
Det skal jeg prøve[:D]
Det var hvertfall deilig smertelindring å sitte i badekaret. Riene var mye mildere oppi der....

ja kan nok hende det er trikset..[:)]
når jeg hadde veldig sterke mensen-smerter satte jeg meg i badekaret.. og det hjalp veldig hvertfall..
så jeg skal spørre om jeg kan prøve det!

På Helgelandsykehuset avd Mo i Rana var det kun en jordmor som har kompetanse til å ta imot barn i badekar, resten av de 10 jordmødrene skulle etterhvert dra på kurs for å lære seg å ta imot barn i badekar.
De har hatt en fødsel i badekar (i påsken), og de ville ha flere jordmødre utdannet til denne handlingen før de utfører fødsel nr 2 :(

Back
Topp