Vannet...

mammas_elskling

Forelsket i forumet
 För er där vannet har gått, har ni känt nått speciellt innan eller har de bara börjat rinna. Skulle vara kul och höra lite berättelser om vannavgång! :)

Det lurer jeg også på! Jeg var på kontroll hos jordmor igår, og hun sa at "hodet er langt fra festa", så om vannet går så kommer det nok i et stort splæsj! Så nå tør jeg jo nesten ikke gå utenfor døra :p sist tok de vannet mitt på sykehuset, så dette har jeg ikke no erfaring med..

Jeg har også fått samme beskjeden - at hodet ikke er festet, så jeg må være forberedt på at det plasker ned, dersom vannet skulle gå nå. Eventuelt må jeg rett inn på sykehuset for å sjekke at alt står bra til, mot for å vente, slik en kan dersom hodet er festet.

Det hadde jo tatt seg ut med et stort splæsj i butikken eller lignende, men på den annen side er det vel ikke så vanlig at vannet går før hodet fester seg i større grad?

jeg hadde absolutt ingen forvarsel, var 15 dager igjen til termin og var innstilt på overtid så ble sjokkert da vannet gikk!
hodet var festet her, våkna av at jeg kjente et *pop* nedentil og så begynte det å renne ut i senga...hoppa opp og da rant det lyserødt vann utover gulvet, var ingen tvil om hva som hadde skjedd det kom nye "doser" med vann jevnlig så bind og truse ble raskt søkkvått. Etter at vannet gikk tok det ca 15minutt og så begynte jeg å få rier, de kom ned 4-5minutters mellomrom med en gang så vi dro rett på sykehuset og da hadde jeg allerede 5cm åpning, etter bare 1 time med rier

Hos meg begynte det å lekke små doser fostervann dagen etter termin.Var litt usikker på hva det var,så var på føden for en sjekk på ettermiddagen.Det ble konstatert at det var fostervann,men ikke så mye mer å gjøre.Riene begynte så smått i to tiden på natta,og tok seg opp i løpet av morgenen... Jenta kom til verden halvannet døgn etter at vannet begynte å lekke...

Her kom det en skvett på morran igår, så vi dro på sjekk, da var det lite fostervann (ikke farlig lite), og såvidt modning av livmorhalsen.
Inatt våkna jeg av at det kom en ny skvett, sto opp og gikk på do, så kom det en ny skvett.
Nå har vi tella rier siden 5 på morran, antar resten av vannet kommer når vi er på sykehuset.
Han har festa seg for over 4 uker siden, så han ligger jo som en propp der nede stakkar..

Kjente en del rier før vannet gikk. Var midt i en rie før jeg kjente et slags "plopp" følelse der nede - og så kjente jeg at jeg ble litt vått, så jeg forte meg for å reise meg fra senga (for å unngå å ødelegge senga - og da rant det ut som en foss her på gulvet. 

mogwai88 skrev:
hva er grunnen til at vannet "splæsjer" for dem som ikke har hodet festa?

Hodet ligger ikke som en propp. Det vil derfor komme mye vann ut på en gang, mens det kommer litt og litt når hodet er langt nede i bekkenet og til en viss grad hindrer vannet i å passere.

Back
Topp