Vannet som er gått?

Hua92

Blir kjent med forumet
Hei. Er 35+2 i dag og har det siste døgnet hatt kynner som er vonde. I natt hadde jeg sterke smerter nede i magen og kyn nerne kom jevnlig. Klarte til slutt å sove men voknet av noen kynnere. Var i grei form da jeg våknet men nå er kynnerne kommet litt tilbake og smertene sitter litt i ryggen og litt fremme i magen. Ser at magen har sunket en del siden i går og merker mye nedpress. Da vi spiste middag kjentes det ut som det rant noe ut av meg og jeg sprang ned på toalettet for å sjekke. Var da en liten våt flekk i trusa som var helt blank. Kan det ha vært lekasje av fostervann?

Er så usikker siden det bare var noen dråper. Har hatt mye utflod den siste tiden som har vært slimaktig.. Litt gul/grønn aktig men har ikke tenk noe over det. Kynnerne er ikke så ille nå, mannen er på jobb med bilen.. Så tror jeg ser det litt ann utover kvelden for å se om det blir værre igjen.

Det skal vist nok vera ein søt aktig lukt av fostervatn. Ta på deg bind for om du reiser på sjukehuset kan jordmor lukte på bindet ditt.

hvis du legger deg ned på gulvet og presser litt nedover mot bekkenet, skal det komme en del fostervann om det er lekkasje. Det er en slik test de gjør på føden. Det pleier sjeldent å være små mengder av gangen. De kan også ta en "q tips" test i sjeden, som viser to streker om det er fostervannsavgang - denne testen ser ut som en graviditetstest.

Var på føden for sjekk for akkurat det samme for noen uker siden, hehe :)

Ikke vær redd for å ringe føden, du kan forklare hva som har skjedd over telefon, ikke sikkert du trenger å dra dit. Ring heller ti ganger for mye enn en gang for lite!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jo, er jo enig i det.. Men siden kynnerne ikke er så ille nå tenker jeg å se det litt ann :) var inne til CTG forrige søndag pga lite liv.. Men i går merket jeg at ungen ristet og det var da smertene kom for fullt.. Glemte å nevne det da jeg skreiv innlegget... Ting roet seg med ett varmt bad :) Kjenner mye aktivitet, men det er sikkert pga alle kynnerne og at han ikke liker å bli klemt :)

Hadde det slik jeg også med min sønn. Var 10 dager før termindato. Det rant mye fra meg. Men det var bare utflod :p haha.. uff.. ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Sniker.
Man skal ringe ved mistanke om fostervannslekkasje da det kan danne en infeksjon. Jeg måtte gå på antibiotika hver 4 time.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Huff, nå blei jeg litr bekymret.. Kanskje det er lurt å ringe da?
Selv om det ikke har kommet noe mer?
Var jo bare noen dråper? Trengte ikke skifte undertøy en gang..

Synes du skal ringe jeg. Er slitsomt å gå å lure. Så får de heller avkrefta bekymringene dine. De er jo på jobb uansett, så du forstyrrer ikke.

Med mi forrige så hadde jeg gått å lekket fostervann en stund uten å merke det, så ville tatt å ringt føden imorgen tidlig bare for å få sjekket det:-)

Har ganske kraftige kynnere nå...
Skal egentlig på trening klokken 15.00, vurderer å avlyse den og heller ta det med ro...

ta det med ro og hør med føden allikevel. Kynnere skal ikke være vonde! Gir de seg når du forandrer stilling?

Back
Topp