Vannet gikk, men

Marihøns

Mai <3
♡ Maibarna ♡
Desemberskatter 2016
I dag morges kl 7 våknet jeg av at jeg trodde jeg hadde tisset på meg, hadde drømt også at jeg tisset, kjente etter og det var bare fuktig, så jeg tenkte "fjo" Reiser meg opp for å gå på do når det bare renner nedover bena på meg :)
Jeg skrur på lyset og flirer for meg selv mens mannen sakte våkner, og forteller han at vannet går, og hans reaksjon er et smil og helt rolig :)

Det er helt blankt og en søt eim, ingen smerter, så jeg ringer bare føden for å di ifra og tar en dusj og spiser frokost før vi drar opp på en sjekk :)

Alt stor bra til med knøttet, hjertelyden og ultralyd var helt perfekt, men det var mye vann igjen og bindet mitt var tørt, så en lege undersøkte meg for å se om vannet hadde gått, hun var litt usikker, for hun kunne kunn se blod, men ting så modent ut :) virket som hun tvilte litt på at vannet hadde gått, at det muligens var slim, men utfra hvordan jeg forklarte det, så hørtes det ut som vannet, men :p

Så sitter hjemme nå og tenkte jeg skulle sove litt, er helt greit at vi kan vente litt, har mye å gjøre :)

Last edited:
Så spennende :) hold oss oppdatert på hvordan det går om du vil. Lykke til framover :)

Du får prøve å hvile litt ja! Når må du tilbake igjen (hvis ikke riene går på..)?

Når mitt vann gjekk måtte jeg komme inn etter 24 timer, man skal få antibiotika når vanne går pga stor infeksjon fare så jeg trur du skal ta ein telefon til føden igjen å høre for dette var merkelig!! Fikk du ikke time i morgen?? Du skal jo bli satt i gang dagen etter vanne er gått vist ikke riene kommer av seg selv!!

Når mitt vann gjekk måtte jeg komme inn etter 24 timer, man skal få antibiotika når vanne går pga stor infeksjon fare så jeg trur du skal ta ein telefon til føden igjen å høre for dette var merkelig!! Fikk du ikke time i morgen?? Du skal jo bli satt i gang dagen etter vanne er gått vist ikke riene kommer av seg selv!!

Da er det sikkert bare noe jeg ikke hsr fått med meg :)

Nei huff! Dette var falsk alarm... Trodde ikke det var mulig jeg, å renne så mye og så var det ikke no vannavgang. Jeg luktet jo på det, og det var søtt, ikke urin, og konsistensen var ikke slimaktig... Så jeg føler meg litt i bakvendtland må :sorry:

Jaja, vi har jo litt igjen av oppussingen, så får gjøre det da... Eller sove, og spise jordbær og is :joyful:

Nei huff! Dette var falsk alarm... Trodde ikke det var mulig jeg, å renne så mye og så var det ikke no vannavgang. Jeg luktet jo på det, og det var søtt, ikke urin, og konsistensen var ikke slimaktig... Så jeg føler meg litt i bakvendtland må :sorry:

Jaja, vi har jo litt igjen av oppussingen, så får gjøre det da... Eller sove, og spise jordbær og is :joyful:

kunne vært en ytre hinne med fostervann i ;) altså at hinna til vannet rundt babyen ikke er brutt men ei lita boble med vann bare
- om du skjønner?

Det var kjipt! Men du har jo litt å gjøre så kanskje babyen hørte på deg :)

Så utrolig kjedelig.... :( håper du klarer og motivere deg for siste gjøremål nå i langhelgen, og at vannet fosser tirsdag morgen!! ;)

Så utrolig kjedelig.... :( håper du klarer og motivere deg for siste gjøremål nå i langhelgen, og at vannet fosser tirsdag morgen!! ;)

Ja, tirsdag passer fint ;)

Hei, er nok bare ytre fosterhinnet som har gått, det opplevde jeg ved min første fødsel. Det var helt klart ikke tiss, ikke utfold men samtidig ikke så mye man kan forvente når hovedhinna går:) Det var nok helt sikker fostervann i ditt tilfelle også:)

Sjekk linken her: http://www.babyverden.no/Fodsel/Slik-begynner-fodselen/Alt-du-trenger-a-vite-om-vannavgang/

For min del startet også riene bare en-to timer senere:)

Ja, det kunne ikke vert slim, så var nokk den hinna :) takk for link! Har gått noen timer nå, så tror nokk det lar vente på seg, men er jo en fin start da ;)

Back
Topp