M
Moderator Wilma
Guest
Oi! Godt det går bra med lille <3 Håper lille holder seg inne en lang stund til
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvordan går det?
SÅ BRA! Har tenkt mye på deg og lurt fælt på hvordan du har det. Jeg blir også sykemeldt frem til fødsel, men skal på ny ultralyd i morra.. Her har vannet slutta hos meg og blødningene minimale. Jeg håper dere får gode nyheter! Mem du er såpass langt at de gir sprøyter for å roe det nå eller? Mange tanker til dere..♡Han klamrer seg fast fortsatt ❤
Siste målingene med eg var fortsatt mye mindre enn hva de føler seg trygge med. Heldigvis er alle infeksjonsprøve fortsatt negative. Lekker fortsatt desverre, men for hver dag han er inne blir prognosene bedre.
Ser nok ut som om denne sykemeldingen forblir fram til det blir en fødtsel.
Han klamrer seg fast fortsatt ❤
Siste målingene med eg var fortsatt mye mindre enn hva de føler seg trygge med. Heldigvis er alle infeksjonsprøve fortsatt negative. Lekker fortsatt desverre, men for hver dag han er inne blir prognosene bedre.
Ser nok ut som om denne sykemeldingen forblir fram til det blir en fødtsel.
SÅ BRA! Har tenkt mye på deg og lurt fælt på hvordan du har det. Jeg blir også sykemeldt frem til fødsel, men skal på ny ultralyd i morra.. Her har vannet slutta hos meg og blødningene minimale. Jeg håper dere får gode nyheter! Mem du er såpass langt at de gir sprøyter for å roe det nå eller? Mange tanker til dere..♡
Så bra han klamrer seg fast og at prognosene blir bedre for hver dag
Hvor langt er du på vei nå? Vil de gjøre alt de kan om han blir/må bli født nå ?
Bra dere blir godt ivaretatt
Så bra at han holder seg inne enda! Oddsene er vel gode nå? Hvor i landet holder du til? Har hørt at de har ulike grenser for når de setter inn livreddende behandling. F.eks i Bergen gjør de det i uke 24, mens i Stavanger i uke 23.
En i et annet forum jeg følger gikk vannet hos i uke 16, men hun har enda babyen i magen og er nå i uke 24 [emoji4] Håper du også klarer å holde han inne lenge [emoji4]
Holder til i Bergens området. Har egentlig bare hørt at det blir gjort inviduelle vurderinger så tidlig.
Håper han holder seg inne i Mangen uker til, har lest at allerede i uke 24 så overlever 50 % av de som får intensivbehandling. I uke 26 bikker de som regel 1 kg og da er vist overlevelses prosenten ganske så høy.
Så kjekt og høre om de som greier og holde de inne så lenge [emoji173]
Jeg holder til i Bergen også. De har en god nyfødtintensiv og er flinke med premature babyer på Haukeland tror jeg. [emoji4] Blir du fulgt opp av sykehuset? Får du bare gå så lenge du klarer uten å gå i fødsel, eller blir du satt i gang på et eller annet tidspunkt?
Leste nettopp gjennom en studie gjort her på Haukeland om ekstremt premature (uke 23-28) og det er faktisk ikke så dårlige prognoser. Jo lenger du kommer jo bedre da selvfølgelig. Krysser fingrene for deg [emoji4]
Har også hørt at de skal være ganske flinke her. Føler vi får ganske god oppfølging, blodprøver flere ganger i uken samt ultralyd og dyrkningsprøve en gang i uken.
De har enda ikke snakket så mye om fødtsel, tror de er litt redd for og gi store forventninger vist noe eventuelt skal skje.
Men de snakket om at iløpet av de neste 2 ukene og begynne med lungemodning, antibiotika for og forebygge infeksjon og samtale med barnelege. Så vil nok tro at de kommer fram til noe om ikke så lenge [emoji173]
Hvordan går set med deg? Er du innlagt eller hjemme? Håper det står fint til med den lille [emoji173]️