Vanne blomster med kaffe

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Jeg som ikke har grønne fingre dreper alt av blomster. Men så fikk jeg et tips av en kollega som også sliter med det samme, altså vanne blomstene med kaffe. Dette tipset fikk hun av en eldre pasient av oss. Jeg syns dette høres rart ut, men plantene hennes blomstrer mer enn hva de har gjort før etter at hun begynte med det.

Jeg er skeptisk.

Noen her som har hørt om dette før, og som har prøvd det?

Noen blomster liker kaffe. Sto noe om det på en blomsterbutikk side jeg leste på hvordan jeg skulle redde et tre jeg har. Den likte kaffe. Vet det hadde noe med miljø og gjøre. Alltså de må like det kaffen inneholder. Tror treet mitt også likte hummusblanding. husker så klart ikke hvilken side som opplyste om dette, men kan se om jeg finner den i løpet av kvelden.

Jeg som ikke har grønne fingre dreper alt av blomster. Men så fikk jeg et tips av en kollega som også sliter med det samme, altså vanne blomstene med kaffe. Dette tipset fikk hun av en eldre pasient av oss. Jeg syns dette høres rart ut, men plantene hennes blomstrer mer enn hva de har gjort før etter at hun begynte med det.

Jeg er skeptisk.

Noen her som har hørt om dette før, og som har prøvd det?

Jeg gjør ikke det, men tar litt brukt kaffegrut i pottene. Det fungerer fint og gjelder alle plantene mine:)
Sleng oppi noen småbiter banan skall også så har du perfekt gjødsel i til potteplantene. Fyll en kanne med eggeskall og vann og bruk det heller til plantene dine. Eggeskallet gir kalk til vannet, la fry gjerne sto over natta før du vanner med det.
Mvh grønne fingre

Vi hadde en plante der jeg jobbet før, der brukte en kollega å tømme kaffeslumpen oppi. Den planten var den som holdt seg best på hele arbeidsplassen :)

Man kan jo bruke kaffegrut, så det er vel ikke noe annerledes med kaffe.

Brukte eggeskall i tomatplantene i sommer, og det satte fart på veksten.

Kan jo også bruke ditt eget hår som gjødsel til plantene. Ta ut av hårbørsten og bland inn i jorda. Gir nitrogen til jorda.

Å det husker jeg bestemor brukte å gjøre :)
Var det en Kaffe slant igjen i koppen gikk den oppi potteplanten!
Hun hadde mange fine planter, så er nok noe der ;)

Eneste problemet med å vanne med en kaffeskvett er at planten blir skikkelig avhengig av koffein og blir pjusk om man slutter å gi :p

Har noe planter so. Alltid får kaffislumpen som er igjen i koppen. Fordi jeg er lat og gidder inne ut på kjøkken for å tømme før jeg tar meg ny. De er de sterkeste jeg har

Ja, mamma har tømt kaffeskvettene sine i en svær grønn palme i stua . Fantastisk grønn. Mormor har gjort det samme . Jeg gjør også det. Men det er ikke snakk om å vanne plantene med kaffe , men en slump i ny og ned.

Jeg dreper alt , men mine grønne planter og de som har fått kaffe , lever og mange har jeg hatt i mange år :)

Spørs på planten. Vi hadde noen på kontoret som kollegaen min gav kaffeslantene til, de var gule pjuske og stakkarslige.
Når hun slutta med det ble de grønne frodige og flotte.

Back
Topp