Vanncyste??

1Hege

Forelsket i forumet
Hei
Når jeg var på ultralyd så dem en stor vanncyste.
Jeg har kjent ubehag nederst i magen de siste to månedene, å det er den.
Doktoren håpet at den skulle sprekke av seg selv, men den har enda ikke gjort det, å jeg har gått på nesespray no i 10 dager, å kjenner den enda.
Er det noen som har hatt vanncyste?
Hvis ikke den sprekker av seg selv, hva gjør dem da?

Hei og takk for svaret.
Jeg var og fikk tappet den, og har begynt behandlingen no.
Tappingen er det samme som når de henter ut eggene, men der var det bare et stikk da.
Jeg er nå på dag 3 med sprøyter og skal på UL på mandagen.[:)]

ORIGINAL: Heke

Hei
Når jeg var på ultralyd så dem en stor vanncyste.
Jeg har kjent ubehag nederst i magen de siste to månedene, å det er den.
Doktoren håpet at den skulle sprekke av seg selv, men den har enda ikke gjort det, å jeg har gått på nesespray no i 10 dager, å kjenner den enda.
Er det noen som har hatt vanncyste?
Hvis ikke den sprekker av seg selv, hva gjør dem da?

hei. jeg har hatt cyste, er ikke sikker om det var vanncyste, det sa de ikke noe om. men min sprakk ca en måned etterpå...det var sinnsykt vondt..men noen kjenner ikke noe... det jeg har hørt da er: at den kan skrumpe inn av seg selv, eller sprekker, eller at de må operere....

Jeg har opplevd det samme og det er som trønderpia sier at cysten gjerne sprekker av seg selv og det gjør vondt men det er ikke farlig. Jeg har hørt at de fleste damer har vanncyster men man vet ikke om det og de forsvinner etter hvert. Noen har faktisk cyster hver mnd pga hormon balansen. Ikke noe å bekymre seg for men det kan jo ha noe å si i for cystene kan forstyrre miljøet i forholdt til graviditet/prøverør. Det er større sjanse for å få cyster jo mere hormoner man blir behandlet med.
Jeg har selv blitt gravid med førsteman og hadde da to cyster som forsvant litt etterhvert. Det gikk så bra så.
Lykke til...

JEg fikk greie på at jeg hadde en haug med cyster. Men har ikke fått noe mer beskjed om hva som bør gjøres. Er nå gravid, ved hjelp av IVF så jeg er bare glad nå[:D]

Back
Topp