vannavgang

Midt Norge

Elsker forumet
hvor lang tid går det fra vannet går til barnet er ute`regner med at det varieirer,men hvor lang tid kan det går før evt barnet blir tatt med ks?

Nr 1. Vannet gikk 00.00 natt til fredag, han var ute 21.09 på fredag kveld. - 11 timers aktiv fødsel (3-10cm).
Nr 2. Vannet gikk 20.30, og han var ute 00.28.  - 58 minutters aktiv fødsel (3-10cm)!!

Mener de nevnte 48t før et evt KS...... Hadde vannavgang lør kl 10 Kom til sykehus ca kl 16 men ble sendt hjem igjen, tilbake på sykehus igjen søn formiddag, men ble sendt hjem igjen. Fikk da beskjed om at visst ingenting skjedde naturlig ville de vurdere KS man formiddag[8D] Kan bli lenge å vente.....[8D]

Her gikk vannet 04.35 den 23.11 og han var ute 15.26 samme dag[:)]

Jeg lå i over 50 timer før han var ute etter vannavgang..

Vannet gikk ca 23.40  torsdag 12 nov.. han var født 05.23 søndag 15 nov..

hos meg gikk vannet 10 min før ho var ute.  våkna med rier kvart over to på natta. kom inn på sykehuset 02.50 og ho er født 03.05.

1. 12 timer.
2. 10 min.
3. 20 min.

ORIGINAL: Midt Norge

hvor lang tid går det fra vannet går til barnet er ute`regner med at det varieirer,men hvor lang tid kan det går før evt barnet blir tatt med ks?

Det er infeksjonsfare som gjør at det ikke skal gå mer enn 48 timer før man settes i gang (om det ikke har skjedd noe naturlig på den tiden), selve fødselen kan ta lang tid. Like lang som en fødsel som ikke har hatt vanngang.

Vesla mi kom ut i hele vannposen, så her gikk aldri vannet faktisk[;)]

ks kan først bli aktuelt etter at man har forsøkt å sette igang fødselen. det skjer dersom ikke fødselen starter naturlig etter ca 2 døgn. hvis mor mot formodning ikke reagerer på drypp kan det vel bli aktuelt med ks.

Vannet gikk 00.50 natt til 2 september, og kl 21.11 samme kveld var han ute..Med hastek, hadde uansett ikke fått liggi lengre enn til morgenen 3 september, pga seteleie..

Ahus setter ikke igang før 3 døgn etter vannavgang, flere med dem.
Jeg blei sjekka mandag og da hadde vannet gått. Blei satt igang torsdag morgen og natt til fredag var hun ute ved hjelp av vakum.
Keisersnitt blir vel bare vurdert hvis det er behov for det, prøver å sette igang fødselen først.

Her begynte vannet å gå sakte men sikkert en tirsdag kveld kl 1800. lå på sykehuset uten rier og uten særlig åpning til torsdag morgen da jeg endelig fikk første modningstablett... 02.30 fredag var han endelig ute! Det var noen jævlige 12 timer(nesten) fra riene endelig begynte ca kl 15...

Her gikk vannet ca 06.20 den 2.sept 06.22 den 3 sept ble han født ved ks

Her gikk vannet 5 juli o6 kl 1215 og han var ute 6 juli kl 2304
Men andre mann så gikk vannet  21 januar 09  kl2240 og snuppa var ute 22 januar kl  0224

her gikk det 48 timer og 15 min..hun ble tatt med snitt i siste liten[;)] Varierer nok veldig som du sier,men er en regel om at du ikke skal gå så lenge uten vann da..husker ikke HVOR lenge[:)]

15 timer tok det her[:)]

Ikke keisersnitt da... Under selve pressingen nevnte de seg i mellom at de ville gi det så så lang tid før de ville sette inn andre tiltak

Det variere fra person til person...Hos meg gikk det 23.5 t fra vannet gikk og til Marius var ute.Med Sander tok det kun 9 timer.

Her gikk vannet kl 0630 om morningen.. først kl 10 dagen etterpå kom snuppa mi[;)]

Med Erik gikk vannet ca 05.45,han er født 18.17 [:)]
Med Emil gikk vannet ca 01.30, han er født 04.37 [:D]

Back
Topp