Vannavgang

Bringebærpudding

Gift med forumet
Assistert-jentene
Julikulene 2020
Dere som har født før, om fødsel startet med vannavgang - når kom riene? :)
 
Her kom rine etter ca 30 min. Ble regelmessige før det var gått en time. Med storebror ble jeg satt igang ved at de tok vannet, med yngste gikk det spontant. Riene kom etter ca samme tid begge gangene.
 
Husker vannet gikk rundt kl 1 om natta til en mandag og riene kom tirsdagsmorgen. Fødte da den tirsdagskvelden:) Blir spennende å se om vannet går før riene denne gangen også:D
 
Vannavgang i uke 38, ca kl 2 på natta. Riene kom ganske umiddelbart :happy:
 
Last edited:
Med nr2 gikk vannet mellom 01-02 (står 02 i pp fra sykehuset) hun var født 04:53!
med nr3 gikk vannet rundt 22 fredag kveld og når riene kicka inn gikk det fort (jeg hadde blitt sendt hjem tross tidligere historie så det ble ambulanse i full utrykking på lørdagen hvor jeg måtte holde igjen og ikke presse :shy:) hun var født 11:48 :hilarious:
 
Har ingen erfaring med det selv, men jobber jo ved fødeavdeling. Hos mange går man i gang i løpet av timer eller umiddelbart, mens mange må inn til igangsetting etterhvert. Mulig det er litt ulik praksis fra sted til sted for hvor lenge etter vannavgang man settes igang, det er jeg litt usikker på
 
Last edited:
Jordmor sa til meg at hvis vannet mitt gikk skulle jeg bare chille frem til riene startet å gjøre vondt. Eventuelt så skulle jeg innlegges 24 timer etter at vannet gikk pga infeksjonsfare:) men sikkert greit å informere fødeavdelingen din om hva som har skjedd og at du kommer plutsellig:)
Jepp, man skal alltid ringe når vannet går:happy:
 
Har ingen erfaring med det selv, men jobber jo ved fødeavdeling. Hos mange går man i gang i løpet av timer eller umiddelbart, mens mange må inn til igangsetting etterhvert. Mulig det er litt ulik praksis fra sted til sted for hvor lenge etter vannavgang man settes igang, det er jeg litt usikker på

Sniker :)

Vannet mitt gikk uten at jeg fikk antydning til rier, og ble satt igang nesten halvannet døgn etter (Haukeland). Som førstegangsfødende var vi ikke forberedt på manglende rier etter vannavgang, så det var jo en opplevelse i seg selv med en kommende pappa som ble superstressa og ville haste avgårde til føden 05.00 en fredag morning :hilarious:
 
Sniker :)

Vannet mitt gikk uten at jeg fikk antydning til rier, og ble satt igang nesten halvannet døgn etter (Haukeland). Som førstegangsfødende var vi ikke forberedt på manglende rier etter vannavgang, så det var jo en opplevelse i seg selv med en kommende pappa som ble superstressa og ville haste avgårde til føden 05.00 en fredag morning :hilarious:
Ja det er jo ikke så rart egentlig. Ikke alltid så god info der ute om sånnt noe... og ser man vannavganger påbfilm/TV, er det jo hundreogett ute og baby i løpet av null komma svisj!
 
Med første gikk vannet kl 3 på natta og riene satte i gang og var veldig vonde med en gang. Da hadde jeg hatt regelmessige kynnere/mensensmerter siden kl 15 dagen før:) med nr to tok de vannet kort tid før ungen kom ut
 
Alle mine fødsler har startet med vannavgang. Riene kom litt etterpå, men veeeeeldig svakt til å begynne med. De bygget seg opp time for time, men det tok 12-18 timer før de ble skikkelig vonde. Seigpining syntes jeg siden det tok så himla lang tid før det ble noe fremgang å snakke om.
 
Ja det er jo ikke så rart egentlig. Ikke alltid så god info der ute om sånnt noe... og ser man vannavganger påbfilm/TV, er det jo hundreogett ute og baby i løpet av null komma svisj!

Det var det mannen her så for seg, så han ble ganske skuffa da det gikk tre døgn før ungen kom ut. Kan ikke huske at jeg fikk/leste noe info om det før fødsel.
 
Sniker: riene kom litt forsiktig i gang en time eller så etter at vannet gikk, men tok tid før de tok seg opp. Og ca 30 timer til ungen var ute. Lang og kjip åpningsfase.
 
Dere som har født før, om fødsel startet med vannavgang - når kom riene? :)
Med jenta mi gikk vannet først på kvelden i 23tiden..kjørte til sykehuset... Ikke noe hadde skjedd 12t etterpå så ble satt igang med piller. Hun ble født på kvelden
 
Mine rier kom aldri, så jeg ble satt igang 1 døgn etter vannavgang..
 
Da har jeg min egen fasit ❤️ 12 timer etter Vannavgang kom riene, og 16 timer etter det er lillegutt her! :)
 
Back
Topp