Vannavgang

Haha, nei ikke sant. :D
Men når man må begynne å fokusere på pusting og når det kjennes vondt ut så er det nok rier i mild form og verre blir det. Vi har jo gått i ni måneder og ikke hatt rier så når det er noe på gang så kan det ikke være noe annet. :D Husker jeg måtte sitte oppreist og sove på natten fordi jeg ikke klarte å ligge. Mannen sov sammen med meg på sofaen. :D

Ønsker deg MASSE lykke til!! ♡♡
Uff, grugleder meg til smertene, håper det blir overkommelig.

Ok, har time på sykehuset i morgen kl 08:00, da er det 30,5 time siden vannavgang så da blir det nok det på meg også hvis det ikke skjer noe før. Hvordan ble du satt i gang?
Det blir du sikkert nok. Med en tablett.

Uff, grugleder meg til smertene, håper det blir overkommelig.

Det blir de nok :)
Så lenge du klarer, og bare følge kroppen.
Og slappe av mellom riene. Slappe av i kroppen, og konsentrere deg om å puste godt. Inn gjennom nesen, og ut gjennom munnen f eks. Så er mye gjort bare der.
Jo mer du klarer, og ta en ri om gangen, og være rolig og avslappet og bare jobbe med riene. Jo mindre smerter føler du. Om du er stressa, redd blir du knyttet, og det blir ikke like bra. Kroppen vår er fantastisk den klarer alt med god positiv innstilling :D
Dette vil du klare så bra!
JM er der for tips, og råd under vegs. Si i fra om hva som ikke fungerer for deg under vegs om noe føles feil f eks fødestilling så foreslår hun en annen.
Som du kansje vil like bedre.
Dette er DIN fødsel vær klar på hva som føles bra, og mindre bra.

Det blir de nok :)
Så lenge du klarer, og bare følge kroppen.
Og slappe av mellom riene. Slappe av i kroppen, og konsentrere deg om å puste godt. Inn gjennom nesen, og ut gjennom munnen f eks. Så er mye gjort bare der.
Jo mer du klarer, og ta en ri om gangen, og være rolig og avslappet og bare jobbe med riene. Jo mindre smerter føler du. Om du er stressa, redd blir du knyttet, og det blir ikke like bra. Kroppen vår er fantastisk den klarer alt med god positiv innstilling :D
Dette vil du klare så bra!
JM er der for tips, og råd under vegs. Si i fra om hva som ikke fungerer for deg under vegs om noe føles feil f eks fødestilling så foreslår hun en annen.
Som du kansje vil like bedre.
Dette er DIN fødsel vær klar på hva som føles bra, og mindre bra.
Takk for positive ord :) Nå har jeg fått meg en liten power nap på en time her, er redd for å være på undeskudd på søvn når det starter, og en aldri helt vet når det starter og hvor lang tid ting tar :) Håper det skjer noe etter et par timer på puta i natt. Ble hvertfall veldig våken og energisk når vannet gikk i natt :D

Så godt å komme inn med 4 cm uten rier da :) Da er en jo ganske godt påvei. Blir spennende å se på sykehuset i morgen, men virker ut som de ikke vil sjekke åpning når vannet har gått pga infeksjonsfare?
Dei sjekka hvertfall på meg. Til og med to stykk. Var ei som var jordmor student som sjekke også....

Vannet mitt gikk mandags ettermiddag/kveld, ble innlagt og satt på pencilin pga infeksjonsfare (men nå var vi en måned før tiden og prematur, vet ikke om det har noe å si?) ble satt i gang med to piller på onsdag og 3 på torsdag, skulle ta keisersnitt fredagsmorning, men riene startet av seg selv torsdagskveld (heldigvis :p) så ting kan ta tid :/ slapp av, nyt tiden og lykke til!! :)

Vannet mitt gikk en mandag kl 23. Var inne på sjekk første natta, hadde litt modningsrier som kom og gikk. Så tror jeg vi var på sjekk på tirsdag formiddag og onsdag ettermiddag ble jeg lagt inn og fikk litt tabletter lagt inn, klyster, medisin å sove på. Skjedde ikke av seg selv så torsdagen etter kl 12 satte de drypp og da ble det fødsel på tre kvarter! Var rett og slett en drømmefødsel<3

Er sikkert forskjellig hvordan det gjøres rundt omkring:)
Kontrollene på sykehuset mener jeg de sjekket modning og gjorde ctg. Masse lykke til om du ikke alt er ferdig da!

Vannet gikk kl 22:00 og fikk beskjed om å komme til sykehuset med engang siden hodet ikke var festet. Riene starta ca 24:30 og babyen ble født 05:02 :)

Back
Topp