Vannavgang, når kommer riene?

LykkemammatilT

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Var nettopp i dusjen, og da tror jeg vannet gikk. Følte det plutselig begynte å renne, masse! Vanskelig å vite helt sikkert i og med at jeg sto i dusjen med varmt vann, men er ganske sikker. Plutselig forsvant det store presset nede i magen også.

Men er det noen som har noe erfaring med når riene evt pleier å starte etter vannavgang?

Startet ila 30 min da det gikk med nr 1. Men det kan ta lang tid...

For meg startet riene før vannet gikk, men når vannet gikk smalt det og de ble mye sterkere og kom hvert 2 min!

Her rant vannet helt til riene tok seg opp i aktiv fødsel( fra 3-4 cm) men slik har det et for meg:

1.gang gikk vannet i 4 tiden på natta å hun kom 01.13 døgnet etter, riene startet da i 21. Tiden den kvelden. 4 1/2 times aktiv fødsel
2. Gang: vannet gikk i 4 tiden på natta igjen, rier startet på formiddag å hun var ute 13 tiden, 2 1/2 times aktiv fødsel
3.gang nå: vannet gikk 19.30, rier begynte før midnatt å jenta født 03.50:) Gikk veldig fort, 2-10 cm på en time.
Ring føden for å høre:)
Lykke til!:)

Hør med føden for hvis riene ikke starter må du reise inn i morgen :)

Spennende! Mine rier begynte 30 min etter vannavgang :)

Forgiemann startet de med engang vannet gikk .. Denne ganga gikk ikke vannet før i første pressrie ;)

Tusen takk for svar <3
Snakket med føden igår kveld og da skulle jeg se det an i løpet av natten å gi beskjed idag. Ingen rier, bare litt "tak" i magen. Ringte igjen nå for å gi beskjed, og fikk beskjed om å komme opp kl 13 for å sjekke om det var vannet eller ikke:) spennende..

Tusen takk for svar <3
Snakket med føden igår kveld og da skulle jeg se det an i løpet av natten å gi beskjed idag. Ingen rier, bare litt "tak" i magen. Ringte igjen nå for å gi beskjed, og fikk beskjed om å komme opp kl 13 for å sjekke om det var vannet eller ikke:) spennende..
Lykke til :) håper det ikke går så lang tid :)

Lykke til! Hvordan gikk det på kontroll? Eller er du i gang, kanskje? ;)

Var som sagt på kontroll kl 13 idag. Måtte sitte med ctg i 20min for å måle bevegelse og hjerteslag o.s.v.. Alt der var heldigvis helt fint:) så måtte vi sitte i gangen å vente på lege. Fra kl 13.30 til kl 16.30(!!!) Da kom jordmor å sa at hun kunne se på bindet jeg hadde brukt fra igår kveld. Hun så så vidt på det og sa det ikke så ut som om det var fostervann, så da trengte ikke legen å undersøke meg. Så ble vi sendt hjem. Uten noe form for svar.. Syns absolutt det minste de kunne gjøre var å undersøke meg. Vannavgang er jo noe de skal ta på alvor. I tillegg er jeg allerede 4 dager på overtid. Men men..
Får bare vente å se om noe mer skjer :)

Herregud, det var jammen dårlig! At det skal være så stor forskjell i praksis på de forskjellige sykehusene :/ Følg i alle fall med på liv, og om det renner mer vann. Ikke vær redd for å ta kontakt igjen, sjansen er stor for at du møter på noen andre enn hun jordmora neste gang. Vet du om hodet er festa? For om det er det så kan det komme litt og litt vann, hos meg kom det i små omganger fordi hun var godt festa.

Back
Topp