Vannavgang i uke 15

Nufletufsa

Forumet er livet
Noen som har hatt det og som klarte å holde barnet inne til at det ble levedyktig? Orker ikke alle historiene som IKKE gikk bra, trenger noen solskinnshistorier å klamre meg til!

Jeg tror hun ene i sesong 1 av Jordmødrene som du finner på NRK nett-tv hadde vannavgang i uke 15. Hun var sengeliggende hele veien, men det gikk bra med den lille:)

Håper alt ordner seg for dere!

Jeg tror hun ene i sesong 1 av Jordmødrene som du finner på NRK nett-tv hadde vannavgang i uke 15. Hun var sengeliggende hele veien, men det gikk bra med den lille:)

Stemmer. Silje het hun. Hørte at gutten hadde noen lette senskader, men vet ikke om det stemmer.

Sender den en klem! Håper det går bra :-)

Hei. Er det konstantert vannavgang, er det infeksjon eller kort livmorhals? Noen har også to hinner så kun en kan ha gått. (Mange som også mistenker vannavgang uten at det er tilfelle, men regner med det ikke er tilfelle hos deg)

Ja, det kan gå bra, men gjør dessverre helst ikke det. Helsevesenet vil også påtvinge å starte fødselen. Jeg hadde ingen valg når vannet mitt gikk i uke 21, men vit at du kan nekte. Jeg var i sjokk og var ikke i stand til det, men nå døde min jente i magen etter et døgn så hun tok "valget" for meg
.
Dersom du har hatt tidlig vannavgang, hold sengen, ligg med rumpa høyest, drikk masse vann, ikke reis deg utenom dersom du må (type do). Krev å få satt inn sting dersom det er livmorhalsen det er noe galt med, og krev antibiotika for å unngå infeksjon.

Jeg liker ikke å måtte være negativ, men har gang på gang fulgt episoder hvor man har klart å holdt på barnet,men det likevel har gått galt selv om man har holdt babyen i magen i over 10 uker etter vannavgang, da lungene ikke kan utvikles uten fostervann. Som oftest går det bare noen dager om ikke kroppen går i direkte fødsel.

Tidlig vannavgang er ikke så vanlig, selv om 2 % av alle fødseler starter prematur (tall fra Storbritannia) så starer de fleste nærmere fødsel om beregnes som PROM, PPROM er svært tidlig vannavgang.

Sender deg en enorm klem. Spørr gjerne om du lurer på noe. Har lest mye om tidlig vannavgang de siste årene. Det finnes også PPROM støttegrupper på Facebook.

Husker denne. Så den da jeg var gravid. Gutten er visst 7-8 år eller noe og har det visst fint :)

Håper du får hjelp og at du ikke gir opp håpet <3 Sender deg en varm klem :)

Husker denne. Så den da jeg var gravid. Gutten er visst 7-8 år eller noe og har det visst fint :)

Håper du får hjelp og at du ikke gir opp håpet <3 Sender deg en varm klem :)
Håpet er det eneste vi har nå, så det klamrer vi oss til♡

Håpet er det eneste vi har nå, så det klamrer vi oss til♡

Påstår ikke at dette er noen mirakelkur, bare så jeg ikke blir misforstått der...men prøv å fylle hodet med noe positivt. For deres egen del så det er lettere å klamre seg til det håpet, og så det er lettere å holde hodet over vannet. Kan bare forestille meg hvor stressende dette er, så håper dere kan finne noe -et eller annet -midt oppi alt som gir dere positivt påfyll.
Hvis du må ligge mye i ro, så kanskje å sette på noe morsomt som du og dere kan le litt av kan være koselig? Så får du litt ekstra boost av gode følelser også.
Ønsker dere virkelig alt godt <3

Påstår ikke at dette er noen mirakelkur, bare så jeg ikke blir misforstått der...men prøv å fylle hodet med noe positivt. For deres egen del så det er lettere å klamre seg til det håpet, og så det er lettere å holde hodet over vannet. Kan bare forestille meg hvor stressende dette er, så håper dere kan finne noe -et eller annet -midt oppi alt som gir dere positivt påfyll.
Hvis du må ligge mye i ro, så kanskje å sette på noe morsomt som du og dere kan le litt av kan være koselig? Så får du litt ekstra boost av gode følelser også.
Ønsker dere virkelig alt godt <3
Takk for gode innspill♡ Positivitet og håp blir viktig fremover♡

Tusen takk♡

Sender deg en stor klem og krysser alt jeg har for at det ender godt til slutt! :Heartred Ta godt vare på deg selv midt oppi det hele.

Back
Topp