Mamma til snart 6:)
Betatt av forumet
du må holde oss oppdatert om hvordan dette går tenker på deg og håper alt det beste for deg å bebis
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så fantastisk at det gikk braÅneeeiii!
Jeg hadde vannavgang 25+2 med storebror, og ble innlagt på Ullevål med en gang.. Ble liggende der til 27+4. Hadde strengt sengeleie og det ble tatt undersøkelser og prøver hver dag.. Men 27+4 løsnet morkaka også, og fikk rier, så det ble keisersnitt. Det gikk heldigvis veldig bra for oss, og han er en 100% frisk og aktiv gutt som er 8 år neste uke!![]()
Vi bor ikke langt i fra Haukeland så det er der vi får oppfølging. Har bare gode erfaringer derifra så langt, også med tidligere barn. Takk <3Håper det roer seg, og at den lille holder seg på plassen sin i lange tider. Hvordan bor dere i forhold til sykehus med kapasitet til å ta i mot en ev. ekstrem prematur?
Vi bodde 9 måneder på intensivavdelinger med vår første (ikke prematur), og ble godt kjent med mange som hadde ekstrem premature. De er imponerende sterke til å være så små. Og de som jobber på Nyfødt Intensiv-avdelinger er fantastisk flinke og fine folk. Håper som sagt det ikke blir aktuelt for dere. Lykke, lykke til. <3
Positiv tilbakemelding på kontroll idag fostervanns mengden lå innenfor normal området. Det de sa sist vi var inne ang livmorhals på 1 cm stemte ikke og den var slik den skulle altså ingen tegn på fødsel. Han så at ene siden av morkaken ikke fungerte slik den skulle men lille gutt har vokst slik han skal og veier nå 508 g. Han sa at de på barneklinikken hadde gitt beskjed om at de syns det er greit å redde barn på 600g + men ikke mindre fordi når de har reddet barn mindre en det så blir de utsatt for mye lidelse og dødeligheten ligger på 90%. Vi kommer mest sannsynlig til å få et prematurt barn men han hadde hørt tilfeller der man hadde gått til uke 35. Jeg skal ta en ny infeksjons prøve i neste uke også skal jeg et annet sted om to uker, men vet ikke helt hva jeg skal der. Han sa også at vi i uke 24 skal få komme på omvisning på prematur avdelingen for å se. Vil også få antibiotika forebyggende i uke 23/24. Lekker også mye mindre nå.