vann

Anya_

Forelsket i forumet
tenkte på en ting nå i varmen; jeg drikker jo ganske mye vann fordi jeg blir tørst/føler meg uttørket, når e det egentlig vanlig å begynne å gi de små vann for tørsten? de taper vel ganske mye væske nå som det e så varmt?! [&:]

hmm.. oki, så det kan gis så tidlig altså.. men når skal de ha vann da lixom? skal jeg bare prøve når han e varm og sutrete? e det meningen de ska ha vann?? helt grønn jeg! [8D]

Jeg ga gutten min vann som er litt lunket fra da han var 7-8 uker og gir ofte vann til han gjennom dagen når det er varmt.

Takker for svar fra alle! Ble litt klokere [;)] har kokt vann og puttet det i kjøleskapet, så får vi se om han vil ha litt når det e varmt [:)]

ORIGINAL: Cosmica

Jeg ga gutten min vann som er litt lunket fra da han var 7-8 uker og gir ofte vann til han gjennom dagen når det er varmt.

Jepp jeg gjorde jeg også, da vi var i tyrkia, det var over 30 grader der nede, og melk hver 3. time holdt lissom ikke.. så han var flink til å drikke jah.. men etter at vi kom til bake til norge har jeg ikke prøvd vann.. men kanskje jeg kan  snart ta det opp igjen .. han blir 4 mnd snart , .. så da er det  vel kanskje tide på å gi sporadisk vann..

prøvde å gi Christoffer litt vann i kveld etter puppen siden han var så varm, men da bare lagde han en grimase og så på meg som om; "nei mamma, her har du nok gjort noe feil.." [8D]

ORIGINAL: Anja_23

prøvde å gi Christoffer litt vann i kveld etter puppen siden han var så varm, men da bare lagde han en grimase og så på meg som om; "nei mamma, her har du nok gjort noe feil.." [8D]

he he, akkurat sånn jentene mine er det! Når jeg prøver å gi dem noe annet enn melk tror de at jeg har blitt riv ruskende gal, og de skriker som bare det! Håper de lærer seg å drikke vann snart, kan ikke få mme hele tiden heller!

ORIGINAL: pebbles

ORIGINAL: Anja_23

he he, akkurat sånn jentene mine er det! Når jeg prøver å gi dem noe annet enn melk tror de at jeg har blitt riv ruskende gal, og de skriker som bare det! Håper de lærer seg å drikke vann snart, kan ikke få mme hele tiden heller!

ja, man føler lixom at nå er alt feil! hehe.. Christoffer skriker heldigvis ikke da, men jeg har gitt han den maten han skal ha før jeg prøver med nye ting, og da bare ser han helt forskrekket på meg! Sånn "hva e det du tror du ska prøve å putte i meg?" lixom.. :p

hmmm...jeg har gitt ham kokt vann siden han kom hjem fra sykehuset. Han fikk jo sukkervann på sykehuset. Han elsker det og vet det når han vil ha vann. Jeg koker vannet og kjøler det ned hver morgen. Så drikker han ca. 125ml på en dag, hvis det er veldig varmt. Har ikke sukker oppi og han elsker vann. Han legger fint på seg.
Siden ingen har gitt vann så tidlig...er det ikke bra for babyer??føler meg teit nå[:@]...mn vann kan da ikke være farlig[:o]

kan vel ikke være farlig nei... e bare redd for at han kanskje får sånn metthetsfølelse jeg og ikke vil ha nok melk, men går sikkert fint, spesielt siden din elsker vann da og fortsatt legger på seg :) Christoffer e så tynn han syns jeg, men han følger jo nederste kurven så.. det viktigste e vel at de får nok væske i seg når det er så varmt. Man begynner jo å lure litt for man hører jo overalt at det kun e morsmelk som gjelder.. derfor jeg ble usikker :p Ikke lett å være mor for første gang nei... hihi

Back
Topp