Vann

strikkemamma

Forumet er livet
September To Remember
For dere som har opplevd at vannet gikk spontant, hvilke fortegn hadde dere?

Med storebror var det ei rie som bygget og bygget seg heftig opp før jeg kjente et slags knepp og det gikk mens jeg lå i senga
 
Ingen fortegn. Det sa bare splosj i det jeg skulle ut av sengen på kvisten for å gå på do.
 
Hadde mensen liggnende murringer i korsryggen. Tenkte ikke så mye over det siden det enda var to uker til termin og jeg var veldig overbevist om at jeg kom til å gå over termin. Vannet gikk litt etter litt så trodde først at jeg tisset på meg. Etter det fikk jeg pangstart med rier med rundt et minutt pause i mellom og blødning fra skjeden. Helt klart mer utålmodig denne gangen siden det egentlig skjedde før jeg forventet forrige [emoji4]
 
Ingen fortegn. Gikk når jeg sto opp om morgenen. Det kom først en dæsj. Hodet var festet så etterhvert kom det bare litt og litt.
 
Jeg var overbevist om å gå over, men en uke før termin gikk jeg å la meg klokken 00:00. Fikk det plutselig for meg at jeg skulle stå opp og ta på bind, gjorde det og gikk å la meg.
01:00 våkna jeg av tak i magen, veldig uregelmessige. Skjønte etter en stund at det måtte være rier og lå og tok tiden på dem.
Klokka 04:00 fant jeg ut at mannen hadde fått nok søvn og vekte han for å holde meg med selskap. Da sto jeg opp å gikk på do, kom først tiss og så sa det splæsj.
Regnet med det var vannet, men stolte ikke helt på meg selv så ringte føden. Mens jeg pratet med dem så kjente jeg at jeg lakk litt og litt.
Siden riene ikke ble noe mer regelmessig etter vannet gikk, dro vi først inn på poliklinikken for sjekk 10:00, da hadde jeg 6 cm åpning og ble lagt inn.
 
Begge gangene var fortegnet at jordmor sa hun mente det var på tide å ta vannet ;)
 
Slimpropp gikk 2 timer før vannet :) lå i senga, kjente plutselig en liten boble som beveget seg ned mot utgangen, fikk rullet meg ut av senga før det rant litt :p knep sammen lårene og stabbet meg til badet - og når jeg skulle sette meg ned på toalettet så kom det en hel bøtte med fostervann :hilarious:
 
Ingen tegn. Gikk på do for å tisse og i det je reiser meg opp, fosser det ut vann
 
Kjenner jeg har et lite håp om vannavgang hver gang jeg reiser meg nå, så klar for å få ham ut [emoji85]
 
Back
Topp