Vann

JaaaBaby <3

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Er det noen som vet om det er farlig å få mye vann i kroppen? Har ila et par dager lagt på meg 2 kg og siden jeg har spist som vanlig så regner jeg med at det er vannet som veier. I tillegg er bena ganske hovne og ringene får jeg ikke av fingrene :)

Det er i utgangspunktet ikke farlig. Men får du i tillegg proteiner i urin, høyt blodtrykk, hodepine osv kan det være indikasjon på svangerskapsforgiftning. Så har du en kontroll hos jm eller lege snart ville jeg nevnt det. Ev svingt forbi med urinprøve pluss få målt blodtrykk hvis det er lenge til kontroll

Kraftig økning i vekt kan indikere svangerskapsforgiftning. Fortsetter det ville jeg nok kontaktet lege! Men det er også normalt å få mer væske i kroppen nå på slutten, men pass på i forhold til vektøkning som skjer fort!

Det er i utgangspunktet ikke farlig. Men får du i tillegg proteiner i urin, høyt blodtrykk, hodepine osv kan det være indikasjon på svangerskapsforgiftning. Så har du en kontroll hos jm eller lege snart ville jeg nevnt det. Ev svingt forbi med urinprøve pluss få målt blodtrykk hvis det er lenge til kontroll

Ja ok. Greit å vite :) Var just på kontroll nå tidlig i uka og da var alt helt fint :)

Kraftig økning i vekt kan indikere svangerskapsforgiftning. Fortsetter det ville jeg nok kontaktet lege! Men det er også normalt å få mer væske i kroppen nå på slutten, men pass på i forhold til vektøkning som skjer fort!

Da skal jeg følge med og være litt obs på det :) Men vet du om hvem som helst kan få svangerskapsforgiftning? Jeg trodde man måtte ha en spesiell blodtype for å få det?

Da skal jeg følge med og være litt obs på det :) Men vet du om hvem som helst kan få svangerskapsforgiftning? Jeg trodde man måtte ha en spesiell blodtype for å få det?
Alle kan få det og man vet ikke helt hvorfor det skjer. Men det er en sjelden komplikasjon, mens det å ha vann i kroppen er en veldig vanlig "bivirkning" av svangerskap, særlig mot slutten :) Men man skal være obs ja, særlig om det dukker opp andre tegn også.

Alle kan få det, men det finnes en gruppe som er mer utsatt blandt annet (hentet fra Babyverden.no)

Sjansen for å utvikle svangerskapsforgiftning øker ved følgende faktorer:
• Tidligere pre eklampsi: Har en kvinne hatt en alvorlig grad av svangerskapsforgiftning i første svangerskap, er det 30 % risiko for at hun også vil få det i neste svangerskap.
• Familiehistorie med pre eklampsi
• Flerlinger
• Førstegangsgravide: Større mulighet enn flergangsfødende.
• Overvekt: Kroppsmasseindeks (KMI) på 35 eller mer på første kontrollen
• Kvinner på 35 år og eldre får oftere svangerskapsforgiftning.
• Forhøyet blodtrykk
• Diabetes
• Lang tid mellom svangerskapene

Alle kan få det og man vet ikke helt hvorfor det skjer. Men det er en sjelden komplikasjon, mens det å ha vann i kroppen er en veldig vanlig "bivirkning" av svangerskap, særlig mot slutten :) Men man skal være obs ja, særlig om det dukker opp andre tegn også.

Ok :) Ja, det vet jeg og regnet med at jeg kom til å få en del vann mot slutten :) Men når jeg plutselig hovner veldig opp pga økt vann så øker vel vekta også!? Vann veier jo litt det :)

Alle kan få det, men det finnes en gruppe som er mer utsatt blandt annet (hentet fra Babyverden.no)

Sjansen for å utvikle svangerskapsforgiftning øker ved følgende faktorer:
• Tidligere pre eklampsi: Har en kvinne hatt en alvorlig grad av svangerskapsforgiftning i første svangerskap, er det 30 % risiko for at hun også vil få det i neste svangerskap.
• Familiehistorie med pre eklampsi
• Flerlinger
• Førstegangsgravide: Større mulighet enn flergangsfødende.
• Overvekt: Kroppsmasseindeks (KMI) på 35 eller mer på første kontrollen
• Kvinner på 35 år og eldre får oftere svangerskapsforgiftning.
• Forhøyet blodtrykk
• Diabetes
• Lang tid mellom svangerskapene

Takk for info :) Mamma har hatt det med alle oss 4 unger, men det har blitt værre og værre for hvert svangerskap. Men mi søster har ikke hatt det i sine 3 svangerskap :)

Back
Topp