Vann

Tesa

Elsker forumet
Novemberlykke 2015
Når kan man begynne og gi vann rett fra springen? Både til grøt og drikke?

Litt usikker, tror 6 mnd, men det er bare et tall jeg fikk for meg :p Ville spurt helsesøster.

Jeg koker vann til grøt og MME, men ho får litt smaksprøver på bare vann. Det tar jeg rett ifra springen.

Fra 4 mnd fikk jeg beskjed om med eldste, men du skal alltid ta kaldt vann som har rent litt pga bakterier :)

Jeg har brukt kaldt vann fra springen viss jeg har gått tom for kokt og avkjølt (jeg har blitt litt susete i det siste) og det har gått helt fint :-) sjelden det har skjedd da, så er bare ett par ganger :-)

Fikk også høre 4mnd på helsestasjonen :)

Når de begynner med fast føde kan de og drikke kaldt vann fra springen mener jeg hs sa til meg sist..

Min lege sa at man kunne gi vann fra springen fra fødsel. Det strider dog mot retningslinjene for mme men de gjelder jo verden over. Stor forskjell på vannkvalitet. Helsesøster sa at drikkevann kunne gis fra springen men måtte koke til mme :) Vi sluttet å koke ved ca 4mnd alder.

Du kan nok ta kaldt vann fra springen, men varmt vann fra springen anbefales vel ingen å drikke. Barn som voksne. :)

Back
Topp