Vann

Aprilbaby

Forelsket i forumet
Sommerfuglene 2017
Noen som gir fulle porsjoner med grøt? Gir dere i såfall vann til eller kun MME/MM?

Jeg har sluttet av mat igjen for en periode. Bare litt smaksprøver nå. Men nå gir jeg ca 50 mm vann før hvert mme måltid på dagtid. I et forsøk i å få minske mme mengden ned mot 1 liter dagen igjen, i stedet for 1,5 liter. Når jeg ga mer mat fikk han ca halv porsjon grøt med fruktmos og en god dose grønsak/potetmos til "middag", men drakk alikevel rundt 1,5 liter mme. Lillegutt nærmer seg 10 kg, så vekta øker litt vel fort her. Så fast føde må bittelitt på vent.

Ikke oppe på en full porsjon med grøt enda, men hun får vann etter hun har spist grøt/grønnsaker. Etter en halvtime/time får hun flaske (siste før legging.)

Jeg gir kun vann. Litt for lat til å pumpe. :P Men jeg har tenkt å begynne...
Han har plutselig null problem å få i seg full porsjon. Jeg må kanskje legge til et måltid i løpet av dagen pga travle netter.

Han fikk full porsjon et par dager, men ekstremt mye gulp som resultat... Så har gått litt ned, men er ikke langt unna full porsjon da ;) Har gitt vann og han drikker det, i dag pumpet jeg og ga på flaske, drakk ca. 30 ml.

Jeg ser jeg har misforstått, hehe. Trodde du mente vann eller mm i grøten. ;)

Må de ha drikke til grøten? Jeg ammer ca 30-60 minutt før han får den.

Jeg gir vann til grøten og alt av mat.. Jeg gjør det egentlig for å øve på at snuppa skal ta flaska.. Hu leker mest med den og biter litt. Blir overrasket over at det komme vann også ;) litt morsomt å se på :)

Koker dere vannet? Hørte man ikke trengte å koke kaldt vann lenger fra de var 3 mnd.. Så jeg har ikke kokt det.... Kanskje det er feil?? :o

Ammer før eller etter grøymåltidene. Øver innimellom på å venne henne til "smaken" av vann ved å gi med skje. Hun er overhodet ikke interessert i flaska..

Jeg gir vann til grøten og alt av mat.. Jeg gjør det egentlig for å øve på at snuppa skal ta flaska.. Hu leker mest med den og biter litt. Blir overrasket over at det komme vann også ;) litt morsomt å se på :)

Koker dere vannet? Hørte man ikke trengte å koke kaldt vann lenger fra de var 3 mnd.. Så jeg har ikke kokt det.... Kanskje det er feil?? :o

Jeg er sikker på at jeg leste 6 måneder da vesla var liten, men ikke vet jeg. Jeg koker alt fortsatt og gutten er 5 måneder.

vi koker, har lest 6 mnd men kokte en stund etter det også med eldste ;)

Vi koker også, men vet faktisk ikke hvor lenge det er nødvendig.

Hvor har dere lest 3/6 måneder? :-)

Vi koker også, men vet faktisk ikke hvor lenge det er nødvendig.

Hvor har dere lest 3/6 måneder? :-)

Tror det var helsesøster som anbefalte det? Men her drikker hun jo mye vann i løpet av en dag (får kun mme), men vet ikke om mengden har noe å si.

Vi koker ikke. Mener å ha hørt noe om 3måneder, men ikke sikker. Hun slikker jo rent gulvet og alt annet så da ser jeg ikke helt poenget med å koke vannet som er så rent. Hadde vært noe annet i utlandet!

Tror det var helsesøster som anbefalte det? Men her drikker hun jo mye vann i løpet av en dag (får kun mme), men vet ikke om mengden har noe å si.
Vi koker ikke. Mener å ha hørt noe om 3måneder, men ikke sikker. Hun slikker jo rent gulvet og alt annet så da ser jeg ikke helt poenget med å koke vannet som er så rent. Hadde vært noe annet i utlandet!

Ok. :-) Min Lillegutt får egentlig sjelden vann, ammer han bare og gir grøt om kvelden.
Han fikk litt vann da det var så varmt her og han nektet å spise noe, og da kokte jeg det først for sikkerhets skyld. :-)

Jeg også har nemlig hørt det! Noe med at de skal bli vant med bakteriefloraen! Men vet jo ikke om det er før 6 mnd da! Jeg har gitt vann uten å koke og hu har ikke blitt syk ;)

Her fikk mini vann fra kranen på sykehuset. Av dei ansette. Fikk beskjed om at kaldt vann ikke trengdes å koke. Men såklart varmt til melk/mat. Og at flaskene ikke trengte å kokes. Men gjorde det til 3 mnd uansett jeg. Koker enda vannet som brukes både til kaldt og varmt vann i mme hans.

Back
Topp