Vann??

Dina_

Elsker forumet
Gir dere vann til babyen deres? Hvis dere gjør. Hvor mye? Hvorfor?

Jeg gjør ikke det. Syns det er for tidlig.

Kan de få vann så tidlig da? Nå er Sofie bare 4 uker da....

[:)][:)][:)][:)]

Jeg gir ikke vann.
Kan nok hende jeg gjør det når vi skal på ferie til Frankrike i juli.... for det er nok ganske varmt der på den tiden...

Jeg gir litt vann hvis Tuva hikker veldig mye, men da er det ferdig kokt vann som egentlig skal brukes til neste måltid. Hun får bare et par super for å stoppe hikka.

Men kommer til å gi henne vann til sommeren da det kan bli veldig varmt, til mer de svetter til mer vann trenger de jo akkurat som oss.. Men da får hun ferdig kokt/avkjølet vann..

Oki. Det har vert varmt og klamt her de siste dagene å Maylen har vært ganske små syten spes. om kvelden. tror dere gjerne det hadde hjelp om jeg ga henne litt vann når det er sånn??

Gir han vann ja, for at puppen skal få pause av og til [8D] Ellers kan kan henge på døgnet rundt hvis han får lov.

Synes det er bedre å la han få vann på flaske som han slipper selv etter 5 min, enn at han skal henge på meg en time for å bli fornøyd. Nå har jeg alltid ei flaske med når jeg går ut, hvis han begynner å sutre får han bare den. [:)] Liker visst bedre å sutte på flaska enn smokken. Er ikke mye han drikker om gangen.

ORIGINAL: Mariannek

Aleksander får sukkervann nå disse varme dagene...

Hvor for sukker vann?? Hvor mye gir du han da?

ORIGINAL: lekki

gir ikke vann enda.ingen spes grunn egentlig.kan ikke tenke meg at det ikke er bra,så lenge det er kokt og avkjølt.

hmm vet ikke om det hjelper på det du vil gi det for.du kan jo prøve.eller spørre helsesøster først.[:)]

Hun vil ha pupp heile veien når hun blir så varm og klam. så tenkte gjerne at hun trenger noe mer veske..[:)]

Man skal vel være litt forsiktig med sukkervann også...... Det kan gå utover tenner som kommer etterhvert.

ORIGINAL: Dina_

Hvor for sukker vann?? Hvor mye gir du han da?

Koket opp vann til en flaske på 120ml, er ikke sikker på hvor mye sukker jeg hadde i. Men kanskje ca 1/2 ts sukker. Bare slik at det så vidt smaker søtt. Avkjølte den til melk temperatur.
Aleksander hadde sikkelig "innkul" oppå hode i dag for han var så tørst og det var så varmt...

ORIGINAL: Bollapinnsvin

Man skal vel være litt forsiktig med sukkervann også...... Det kan gå utover tenner som kommer etterhvert.

Noe er han nødt til å få i denne varmen. Stakkars gutten var så tørst i dag. Er så varmt her...
Så glad etter han fikk noe å drikke..
Kommer til og gå over til bare vann etter hvert. Er ikke mye sukker heller som er i. Dem får slikt på sykehus, så stoler på at det går bare bra[:)]

gir dere vann når det har bltt helt kaldt,eller ska det være lunka som melka de får??kansje lurt det når det blir varmt..

ORIGINAL: bebi

gir dere vann når det har bltt helt kaldt,eller ska det være lunka som melka de får??kansje lurt det når det blir varmt..

Jeg har gitt det slik som melka de får[:)]

ok[:)]

har ikke gitt Nora vann enda ,men kommer sikkert til å prøve d i sommer, koke og avkjøle d til romtemp.[:D]

ORIGINAL: Bollapinnsvin

Noe er han nødt til å få i denne varmen. Stakkars gutten var så tørst i dag. Er så varmt her...
Så glad etter han fikk noe å drikke..
Kommer til og gå over til bare vann etter hvert. Er ikke mye sukker heller som er i. Dem får slikt på sykehus, så stoler på at det går bare bra[:)]

Det går nok helt sikkert bra!
Men jeg kjenner en som fikk mye sukkervann og når tennenne kom var det bare stubber..... men tror nok vi snakker store mengder [:)]

Trodde ikke spebarn hadde behov for ekstra drikke jeg, annet enn det de får gjennom måltidene (melken). Men da tar jeg tydeligvis feil. Helsesøstra her sa nemlig at det ikke skal være behov for vann i tillegg.

Var innom helsestasjonen idag, og fikk beskjed om at det går fint an å gi babyen vann. Må bare kokes først, og så kjøles ned. Men det skal ikke tilsettes noe i vannet.

Back
Topp