Vann

L

Lykkesrus

Guest
Har dere begynt å gi vann? Lest litt rundt og sett at flere begynner å gi vann fom 4mnd alder..
Hvor mye skal man isåfall gi? Og gis dette på flaske sånn som mme? Følte meg litt dum som spurte nå :p hehe

Men redd for at hun heller blir mett på vann enn mat;P Jeg klarer jo ikke se om hun er sulten eller bare tørst;P
 
Det er noen anbefalinge ang hvor mue væske baby skal ha... husker ikke i farten, men f.eks hvis du bytter ut kveldsmelka med grøt, ville jeg gitt vann etterpå. Eller hvis babyen har god vektoppgang, men etterspør mat oftere. ..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
okei, men hva hvis jeg gir litt grøt først og så mme i samme måltid? må man gi vann da også? får henne ikke til å spise en hel posjon med grøt enda
 
Tror ikke det... Prøv heller å renk hvor mye væske barnet får totalt.. tror ikke d sånn at man MÅ gi vann sammen m grøten... det er vel mer at det er mindre væske i grøtmåltid enn i flaskemåltid og at d må veies opp for (?)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Hehe vet ikke jeg!:) Men hørtes jo litt logisk ut da! Får vel nesten spørre helsesøster hvis det ikke er noen andre som vet noe her?:p
 
Helsesøstra her anbefalte vann ved fast føde måltidene. Siden mme også begrenes som mat for de, så er vann mer tørstdempende. Så her får lillegutt to eggeglass med vann i løpet av grøt måltidet også får han flaske en halv time etter grøten.
 
Okei;) Så det er ikke så mye vann det er snakk om altså.. En flaske med mme etter grøten? Gir du full posjon med grøt eller bare en liten smaksposjon? Jeg får ikke gitt jenta mer enn en liten smaksposjon grøt, men hun spiste et helt beger med hipp sin mango/appelsin i dag:D Første gang hun har klart å spise opp absolutt alt. så et skritt nærmere iallfall!:D
 
Har sålangt bare gitt smakssprøve av både vann og grøt egentlig. Han liker godt grøt men har ikke blitt mett av det han har fått virker det som. Så derfor har jeg gitt han flaske like etterpå. :) men han elsker å få vann i eggeglasset da, og prøver gjerne å hjelpe meg å helle det i han. :)
 
Så artig at han hjelper til da, det er søtt!:)
Det som er problemet her, er at når jeg gir henne grøt så virker det som om hun synes det går for sakte. Hun blir litt sinna siden det ikke er noe mat i munnen hele tiden, slik som det er når man gir mme. Jeg får prøve å gi henne litt vann i morgen jeg også, og får håpe hun drikker litt.
 
Guttungen vil nesten ikke ha mme etter at han har fått smaken på grøt og frukt, kanskje en ide å begynne å gi vann etter grøten da, istedet for mme :)
 
Heldig du er som slipper det problemet da;) Hvilken grøt gir du? Hun nekter og spise den med hvete og ris. Men den med banan og mais fungerer veldig greit.

Men når hun ikke spiser et fult måltid med grøt enda, da bør man vel gi mme etter at hun har spist litt grøt. For hvis jeg gir henne masse vann i steden vil vel ikke hun få nok næring i løpet av dagen:S
 
han spiser alle typer for 4 mnd har gitt den med banan og den med havre :) Ganske altetende egentlig :)
Hadde ikke tenkt på at jeg kunne gi han vann ennå jeg :)
 
Snuppa her får vann selv om hun fullammes (får kun smaksprøver) Tilbyr henne av og til hvis hun er irritabel eller fontanellen(heter det det? Husker det aldri) virker litt nedsunken. Koker vannet først da.
 
Jeg skal til hs til uka, da skal j jammen spørre åssen d er med det vannet :) Jeg bruker ihvertfall kaldt vann fra springen, leste at de tåler det nå...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Bruker også kaldt vann fra springen:)
 
Snuppa her får vann selv om hun fullammes (får kun smaksprøver) Tilbyr henne av og til hvis hun er irritabel eller fontanellen(heter det det? Husker det aldri) virker litt nedsunken. Koker vannet først da.

har fontanellen noe med vann å gjøre? :s aldri hørt det før iallfall:p
jenta her vil nesten ikke drikke vann, så tar bare litt ekstra vann når hun får mme
 
Hvis de har fått for lite væske blir fontanellen gjerne nedsunken
 
Rart ikke helsesøster har sagt noe om det til meg:S Synes de burde fortelle om sånt, jeg er jo ikke et ferdig skrevet leksikon når det kommer til babyer:p
 
Tror det er ganske sjeldent at babyen ikke får nok væske, sikkert derfor det ikke er rutine å opplyse om det, jeg husker ikke hvor jeg har hørt det selv, fikk vite det med førstemann vertfall.
 
Jeg skal til hs til uka, da skal j jammen spørre åssen d er med det vannet :) Jeg bruker ihvertfall kaldt vann fra springen, leste at de tåler det nå...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Fra rundt 4 mnd kan man slutte å koke vannet ja. Men har bare gjort det av gammel vane :p
 
Back
Topp