Vann Vs farris uten smak

villter

Forelsket i forumet
Mailykke 2018
Samboeren er ikke så glad I vann. Han drikker noe vann men mest vanlig farris.
Greit nok, men å ta med farrisflaska til middagsbordet foran barna syntes jeg blir dårlig gjort, da de må drikke vann.
Hva syntes dere er det dårlig gjort?
Og er farris uten smak like sunt som å drikke vann?

Liker barna farris da? Her har vi både farris og vann fremme til middagen.

Jeg syns ikke farris er en drikk som er nødvendig for barn å drikke til middag. Kullsyre og salter.

Samtidig så må ungene også forstå at det er forskjell på de voksne og barna.

Men vi sitter ikke ved middagsbordet og drikker brus for eksempel og nekter eldste brus da. Men om vi tar oss et glass utenom måltidet, da kan vi si til eldste at hun ikke får.

Skal innrømme at det hender jeg tar en sjokoladebit etter vesla er lagt på en vanlig torsdag, men ville aldri ha spist foran henne for så å nekte henne. Det blir jo som å si "gjør som jeg sier, men ikke som jeg gjør ". :p ikke helt fan av det! Syns han burde klare å drikke vann jeg foran barna. Er ikke i nærheten av like sunt med farris. :)

Liker de farris da? Tror ikke mine barn hadde brydd seg, for jeg er sikker på at de hadde synes det var rimelig dårlig.

Evt kan han ha det i glass før barna setter seg? Farris er langt fra det verste å drikke, men det er en del salt i. Vet at feks olden har en hel del mindre salt i seg.

Men jeg tenker på pris jeg da. Må bli dyrt å drikke mengder med farris daglig. Har dere vurdert sodastream? Vi bruker det daglig. Det er jo bare naturlig vann tilsatt bobler. Er godt og mye billigere. En får maaaange flasker på en slik kullsyrepatron. I helgene lager vi gjerne vann og tilsetter saft eller andre smaker en får kjøpt til maskina :)

Dersom det er "barnevennlig" drikke synes jeg ikke det er riktig å nekte barna det.
Øl og vin er jo selvsagt noe helt annet. Men i de timene barna er våken burde man som voksen klare å drikke rent vann eller melk eller juice eller lignende foran barna :)

Jeg drikker bare vann, aldri brus eller saft.

Farris uten smak er det som folk skriver mer salt i, men det er ikke skadelig for tennene og det inneholder ingen kalorier. Noen typer smakstilsatt vann har heller ikke kalorier og er ikke skadelig for tennene, men dette varierer - så vær obs på hva du velger.

Farris kan være skummelt. Dette lærte jeg bår jeg var uttørket og måtte drikkes farris for å bli frisk. De saltene binder faktisk vannet i kroppen.

Farris kan være skummelt. Dette lærte jeg bår jeg var uttørket og måtte drikkes farris for å bli frisk. De saltene binder faktisk vannet i kroppen.
Men hvis det binder vannet i kroppen, hvorfor måtte du drikke Farris når du var uttørket?
Forstår ikke helt svaret ditt[emoji85]

Men hvis det binder vannet i kroppen, hvorfor måtte du drikke Farris når du var uttørket?
Forstår ikke helt svaret ditt[emoji85]
Når man er uttørket så binder ikke kroppen vannet. Det går bokstaveligtalt rett gjennom. Jeg drakk en slurk og måtte tisse innen 5 min. Saltene i farris hjalp kroppen min med å ta til seg veske igjen. Uansett hva jeg drakk så gikk det rett gjennom. De var også tom for medisin på apoteket og der sa de at farris inneholdt det samme som medisinen så kunne drikke det også.

Når man er uttørket så binder ikke kroppen vannet. Det går bokstaveligtalt rett gjennom. Jeg drakk en slurk og måtte tisse innen 5 min. Saltene i farris hjalp kroppen min med å ta til seg veske igjen. Uansett hva jeg drakk så gikk det rett gjennom. De var også tom for medisin på apoteket og der sa de at farris inneholdt det samme som medisinen så kunne drikke det også.
Men hvorfor er det skummelt da? For en som ikke er uttørket? Har aldri hørt at det ikke er bra å drikke farris. Selvom jeg selvsagt mener vann er bedre for barn. :)

Men hvorfor er det skummelt da? For en som ikke er uttørket? Har aldri hørt at det ikke er bra å drikke farris. Selvom jeg selvsagt mener vann er bedre for barn. :)
Du legger på deg mye i vann. For mye vann I kroppen er ikke bra.

Jeg drikker det samme som barna til måltidene, eller av det samme utvalget.

Ser ikke helt hvorfor det blir feil jeg da, om barna her hadde spurt etter farris hadde de fått det, er jo ikke brus det er snakk om[emoji5]

Dersom det er "barnevennlig" drikke synes jeg ikke det er riktig å nekte barna det.
Øl og vin er jo selvsagt noe helt annet. Men i de timene barna er våken burde man som voksen klare å drikke rent vann eller melk eller juice eller lignende foran barna :)

Syns du juice er bedre/sunnere enn farris?[emoji41]

Syns du juice er bedre/sunnere enn farris?
emoji41.png

Ja, i melk og juice får man i seg vitaminer og mineraler man trenger. Greit nok at det er fruktsukker og syre i juice, men det er det strengt tatt i frukten det blir laget av også.
Farris er dessuten veldig salt så det er ikke bra hvertfall.

Ja, i melk og juice får man i seg vitaminer og mineraler man trenger. Greit nok at det er fruktsukker og syre i juice, men det er det strengt tatt i frukten det blir laget av også.
Farris er dessuten veldig salt så det er ikke bra hvertfall.

Masse sukker i juice, farris inneholder salt ja, men det er da virkelig besre med vann som inneholder litt salt enn juice med masse sukker[emoji57]

Masse sukker i juice, farris inneholder salt ja, men det er da virkelig besre med vann som inneholder litt salt enn juice med masse sukker[emoji57]

Det er jeg uenig i. Salt er mer skadelig enn sukker i mindre mengder sammenlignet.

Begge deler er usunt å gå og slurpe på hele dagen, men om noen spør om jeg vil gi ungen min en ts salt eller en ts sukker så velger jeg sukkeret.

Gir du ungen din frukt? Eller er du redd for sukkeret?
Gir du ungen din chips? Eller er du bekymret for saltet?

Her spiser vi hvertfall frukt hver dag, chips har hun såvidt fått smake.

Back
Topp