Vann til de små

Pseudomamma

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Septemberlykke 2016
Høsthjerter 2017
Tror mini har fått omgangssyken, hun har refluks så det er mye gulp til vanlig men føler hun gulper kraftigere enn tidligere, så det minner mer om oppkast. Hun har også fått diaré og virker som det meste går rett gjennom henne... :/
hun begynner å virke dehydrert, så lurte på om det er greit å gi vann til de når de fortsatt er såpass små?
Sikkert et idiotisk spørsmål men som førstegangsmor så er jeg usikker!

Legevakt ja!!

Hun er våken og fin bortsett fra at hun virker litt dehydrert, så fikk beskjed om å bli hjemme :( de sa jeg kunne prøve å gi henne litt vann, men så lenge allmenntilstanden var bra så var det ingen vits i å komme...
Stakkars liten... kan tipse om Semper magedråper dersom hun ikke blir bedre. Jeg har opplevd noen ganger at når de er så små og får diaré, så klarer de liksom ikke å komme til hektene igjen på et par døgn slik som vi voksne gjør etter omgangssyke. Det er som om de liksom ikke klarer å gjenopprette balansen i bakteriefloraen i magen, at det bare vedvarer selv om de egentlig er blitt friske. Da synes jeg de dråpene fungerer veldig bra. Det er "idoform" for barn. Evt kan du ta idoform, da får barnet en liten dose idoform gjennom melken din. God bedring til lille:)

Stakkars lille! Kok opp vann, avkjøl og gi på flaske, kopp eller teskje. Jeg begynner alltid å gi vann tidlig, så venner de seg til det. Så ingen problemer å gi! Det heter seg at når de små blir dårlig i magen, så er det "ok" at det varer i opptil syv dager. Hvis jeg hadde stusset på dehydrering eller allmenntilstand, ville jeg kontaktet hs eller lege for råd. De små har så lite å gå på og det kan snu så altfor fort. Masse god bedring!

Stakkars lille! Kok opp vann, avkjøl og gi på flaske, kopp eller teskje. Jeg begynner alltid å gi vann tidlig, så venner de seg til det. Så ingen problemer å gi! Det heter seg at når de små blir dårlig i magen, så er det "ok" at det varer i opptil syv dager. Hvis jeg hadde stusset på dehydrering eller allmenntilstand, ville jeg kontaktet hs eller lege for råd. De små har så lite å gå på og det kan snu så altfor fort. Masse god bedring!
Bare nysgjerrig, hvordan og når gir du vann? Vil jo venne lille til det :) han tar flaske så det burde jo være greit. Gir du vannet lunka eller romtemp?

Bare nysgjerrig, hvordan og når gir du vann? Vil jo venne lille til det :) han tar flaske så det burde jo være greit. Gir du vannet lunka eller romtemp?

Har gitt både på flaske med lite hull i smokken og gitt på teskje. Nå med minste så har jeg gitt fea hun var 3 uker. Da hun var tre uker fikk vi hetebølge her, og hun drikker ikke så mye melk og syntes det var godt med litt vann virket det som. Du kan gi det når som helst. Gir romtemp. Veldig greit å venne dem til å drikke vann. Hjelper på fordøyelsen når de begynner med grøt og mat også.

Hun er våken og fin bortsett fra at hun virker litt dehydrert, så fikk beskjed om å bli hjemme :( de sa jeg kunne prøve å gi henne litt vann, men så lenge allmenntilstanden var bra så var det ingen vits i å komme...
Bra du ringte iallefall ❤️ livredd dehydrering

Back
Topp