vann til baby?

Mammasilje94

Andre møte med forumet
Hvor tidlig burde man starte med vann til baby? nå på sommeren er det jo ganske varmt og lille mann gulper mye. så jeg er som sikkert en hver annen nybakt mamma bekymret for om han får i seg nok væske. er det lurt å gi litt vann ved siden av? eller når er det vanlig?
 
Hvor tidlig burde man starte med vann til baby? nå på sommeren er det jo ganske varmt og lille mann gulper mye. så jeg er som sikkert en hver annen nybakt mamma bekymret for om han får i seg nok væske. er det lurt å gi litt vann ved siden av? eller når er det vanlig?

det kommer an på om du bare ammer eller om du gir MME.
Ammer du så blir barnets behov mer enn godt nok dekket.
 
Mitt råd er gjør det du føler er best for dere :) la han få litt vann om du vil det..
 
Jo, men vet ikke helt hvordan det fungerer. om man skal vente til dem får fast føde, eller vente enda lenger, eller om man kan gi nå. Fikk ikke så mye svar på den ammehjelpen siden, siden jeg ikke ammer :p er det noe regel på det? førstegangsmamma her, som dere helt sikkert skjønner.. hehe :p
 
Jo, men vet ikke helt hvordan det fungerer. om man skal vente til dem får fast føde, eller vente enda lenger, eller om man kan gi nå. Fikk ikke så mye svar på den ammehjelpen siden, siden jeg ikke ammer :p er det noe regel på det? førstegangsmamma her, som dere helt sikkert skjønner.. hehe :p
Her gir vi mme. I disse varme dagene har vi gitt ho fire til fem "sug" med vann fra flaske etter mmemåltid, noe som har gjort henne mer tilfredsstilt.
 
Hvor tidlig burde man starte med vann til baby? nå på sommeren er det jo ganske varmt og lille mann gulper mye. så jeg er som sikkert en hver annen nybakt mamma bekymret for om han får i seg nok væske. er det lurt å gi litt vann ved siden av? eller når er det vanlig?
Hei! Babyer som er tørste, vil som regel gi utrykk for det ved å søke etter brystet og bli urolig. Får barnet for lite væske i seg, vil du som forelder merke at bleiene ikke er så våte lenger, og at det blir færre tissebleier. Morsmelkproduksjonen vil normalt tilpasse seg barnets behov, og det skal ikke være nødvendig å gi noe utenom til et barn som fullammes. Det er viktig at du som mor passer på å få i deg rikelig drikke og næring for å kunne produsere rikelig med melk til barnet ditt. Det er imidlertid ikke skadelig å gi litt vann til babyen av og til i tillegg til morsmelk eller mme. Ønsker dere en fortsatt god sommer og lykke til med den lille. Hilsen Elin
 
Back
Topp