Vann i kroppen?

Bårg

Betatt av forumet
hei jenter!

Jeg er 14+3 i dag og oppdaget da jeg kom hjem fra jobb at jeg hadde merker etter sokkene, og merkene var der lenge. Det virker veldig som om jeg allerede har vann i kroppen. Jeg hadde minimalt med vann i forrige svangerskap, så dette er nytt for meg. Ante ikke at man kunne få vann så tidlig??jeg er helt frisk ellers og har hatt veldig lite symptomer. Trener 3 ganger i uken og går 1,5 time hver dag, så er iallfall aktiv nok. Har gått opp ca 5 kilo så langt. Det er en del mer enn forrige svangerskap på dette tidspunktet. Blodtrykk er helt normalt. BMI på 19.

Jeg tenker litt på svangerskapsforgiftning...jeg er ikke statistisk sett i faresonen, men har dere erfaringer å dele?? Burde jeg ta kontakt med jordmor, eller er dette innenfor "normalen" ?
 
Eg fekk beskjed av jordmora mi at mykje væske i kroppen var heilt normalt, og variere frå person til person kor mykje ein får. Men om du våkne ein dag og det e sånn plutselig stor endring kunne det vere eit faresignal! Så e nok mest sannsynlig normalt om du ikkje har merka det før ut på dagen, for du vil sjå drastisk stor forskjell (som oftast) om det e svangerskapsforgiftning :) Men eg e ikkje lege, og e du usikker eller nervøs ville eg helder tatt kontakt med jm eller lege ein gong for mykje enn for lite :)
 
Eg fekk beskjed av jordmora mi at mykje væske i kroppen var heilt normalt, og variere frå person til person kor mykje ein får. Men om du våkne ein dag og det e sånn plutselig stor endring kunne det vere eit faresignal! Så e nok mest sannsynlig normalt om du ikkje har merka det før ut på dagen, for du vil sjå drastisk stor forskjell (som oftast) om det e svangerskapsforgiftning :) Men eg e ikkje lege, og e du usikker eller nervøs ville eg helder tatt kontakt med jm eller lege ein gong for mykje enn for lite :)
Tusen takk for svar. ja, jeg også tenker at det er normalt, men bare synes det var ekstremt tidlig.. jeg får se det an noen dager da kanskje..:)
 
Tusen takk for svar. ja, jeg også tenker at det er normalt, men bare synes det var ekstremt tidlig.. jeg får se det an noen dager da kanskje..:)
Eg sliter med hevelser frå før og etter eg blei gravid har det blitt verre, kan våkne med såpass hoven rygg at eg kan ta tak i "klumpen", og slitt med hovne bein siden uke 10 ca, så dessverre er ingen ting verken normalt eller unormalt :banghead: so ja sikkert lurt å sjå det an nokre dagar og helder kontakte lege eller jm om du fortsatt e bekymra ;) masse lykke til :D
 
Sist hadde jeg nesten ikke vann i kroppen i uke 40 engang, men denne gangen har fingrene vært hovne i flere uker, fra ca uke 11. Tror det er normalt :)
 
Dette er helt normalt :) Diagnosen svangerkapsforgiftning er egentlig ikke aktuelt før etter uke 20.
Anbefaler deg å bruke støttestrømper :)
 
Ikke merket noe til vann i kroppen enda. Men tenker det blir mulig når man er høygravid i varmen :nailbiting:
 
Back
Topp