Vann i kroppen

Ensiste

Elsker forumet
Novemberlykke 2015
Flere som sliter med vann i kroppen?

I det siste har det blitt helt ekstremt føler. Har enda til gode å finne noe som hjelper. Spiser generelt lite salt/fett mat, drikker rikelig med vann og bruker støttestrømper. Nå har det blitt så ille at jeg ikke har et eneste par sko som passer, og ser meg nødt til å gå til innkjøp av crocs eller noe :(
Det går også utover hendene mine. Sist svangerskap fikk jeg karpaltunell syndrom tidlig i svangerskapet pga vann i kroppen, og de siste dagene har jeg også hatt vondt i hendene. Er vondt å pusse tennene, vondt å lage og spise middag(holde gaffelen), det går utover nattesøvnen osv.

Om noen har gode tips for å bli kvitt om så bare litt av vannet, så tar jeg gledelig i mot!

Jeg har dessverre ingen tips utenom bevegelse av hendene over hjerte høyde... Sliter selv med veldig mye vann i hendene, våkner på natten, klarer ikke skjære brød +++ Men så lenge jeg bruker støttestrømper føler jeg det går Ok med beina... Skal til jm på torsdag tenkte å spørre om tips da:)

Flere som sliter med vann i kroppen?

I det siste har det blitt helt ekstremt føler. Har enda til gode å finne noe som hjelper. Spiser generelt lite salt/fett mat, drikker rikelig med vann og bruker støttestrømper. Nå har det blitt så ille at jeg ikke har et eneste par sko som passer, og ser meg nødt til å gå til innkjøp av crocs eller noe :(
Det går også utover hendene mine. Sist svangerskap fikk jeg karpaltunell syndrom tidlig i svangerskapet pga vann i kroppen, og de siste dagene har jeg også hatt vondt i hendene. Er vondt å pusse tennene, vondt å lage og spise middag(holde gaffelen), det går utover nattesøvnen osv.

Om noen har gode tips for å bli kvitt om så bare litt av vannet, så tar jeg gledelig i mot!
Sliter mye med vann i kroppen jeg også.
Si i fra til jordmor /lege om armene slik at du kan få skinner som du kan bruke om natten. Det hjelper veldig. Og om dagen kan du knipe på anti stress baller.
For beina så hjelper det på å ligge høyt med de minst en halvtime om gangen, så ofte som mulig.
Og drikk mye vann og bruk lite salt...

Huff, høres ikke godt ut! Jeg sliter heldigvis ikke med det! Merker jeg er litt hoven i hender og føtter, har lagt bort gifteringen bl.a. men det er ikke så ille at jeg plages av det.

Jeg tåler ikke ananas :(
Tåler du sitrus?
Sitronvann med ingefær og agurk gjør samme nytte.
Sitronen renser og er vanndrivende, ingefær gir frisk smak og kan fjerne lette hevelser og smerter og agurken tilfører mineraler. :)

Tåler du sitrus?
Sitronvann med ingefær og agurk gjør samme nytte.
Sitronen renser og er vanndrivende, ingefær gir frisk smak og kan fjerne lette hevelser og smerter og agurken tilfører mineraler. :)
Sitrus tåler jeg ja. Takk for tips, det skal prøves!

Back
Topp