Vann i kroppen!

Lykkeår2016

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Har de siste dagene merket at jeg har fått mer vann i kroppen. Har dere noen tips på hva jeg bør unngå eller gjøre for at det ikke skal bli værre? Regner egentlig med at det blir værre automatisk fordi jeg er gravid men hvis det er noe jeg kan gjøre for å minske det så gjør jeg gjerne det! Er så ubehagelig å føle seg tjukk og sprengt i hender og føtter! :(

Huff høres veldig vondt ut! :( virker som at det kan bli litt vann i kroppen.. blæh! Blir nok en del kg opp neste måneden :( og ubehagelig med vonde føtter og hender :/

Har begynt å merke det litt i hender og føtter selv, må begynne å tenke over hvilke sokker jeg bruker så de ikke strammer så mye.
Men for å gjøre litt damage control er det vel mindre salt og mer vann som allerede er nevnt, ikke sitte stille for lenge og sitte med beina heva mest mulig som jeg har hørt kan hjelpe.
Evt Støttestrømper?

Noen merker at det øker når man har spist mye sukker eller raske karbohydrater. Salt gjør meg hoven.. Drikk mye vann :)

Er ikke sikkert det blir noe verre enn det er nå. På meg varierer det. Hovner opp i hender og føtter hvis jeg står i ro eller blir varm.

Opp med føttene, drikk vann. Sist følte jeg ingenting hjalp og følte meg som en vandrende hvalross mot slutten. Vanlig med vann nå og fremover, men vær obs om der kommer svært mye - samtidig som du får protein i urin og forhøyet blodtrykk, da bør legen/jordmor se etter om du har svangerskapsforgiftning.

Støttestrømper <3 gull verdt! Drikke mye vann, vann skal vann fordrive :p minske saltinnholdet, siden salt binder og holder på vannet. Ha bena høyt når du kan :)

Ta på støttestrømper før du går ut av senga om morran. Da forhindrer man at vannet går rett i beina.

Jeg sleit veldig de siste to månedene sist. Føttene var som tømmerstokker, og det var utrolig vondt. Ble faktisk verre etter fødsel. :eek:

Eneste som hjalp var støttestrømper og å sitte med beina høyt så mye som mulig.

Har ikke merka så mye til det enda heldigvis, men aner at det er på vei... Ser atvsokkene har stramba veldig i anklene når jeg legger meg om kvelden... Ikke merka noe på hendene da :)

Noen dager så er jeg redd for at gifteringen ryker, andre dager merker jeg ingenting. Tror nok dette har en sammenheng med salt inntaket dagen før :)

Noen dager så er jeg redd for at gifteringen ryker, andre dager merker jeg ingenting. Tror nok dette har en sammenheng med salt inntaket dagen før :)
Uff, ja. Gifteringen måtte av her om dagen, men allerede dagen etter kunne jeg lett ta den på igjen.

Her har gifteringen røket av for lenge siden... Mange uker faktisk. Har tatt den på et tynt gullkjede og har den rundt halsen :) Regner ikke med å få den på igjen før sommeren...

Angrer litt på at jeg ikke tok en litt større giftering. Min giftering sitter som støpt på fingeren og hver gang det blir varmt og jeg blir litt håven på hendene (også utenom når jeg er gravid) så blir ringen veldig trang :(
Og det er veldig styr å få den utvidet pga at den ikke kan strekkes, men må kuttes og fylles på samt at jeg ikke har lyst til å ødelegge graveringen.

Huff, jeg også. Verdens tjukkeste legger hver kveld med ordentlig sokkemerker. Ødela alle skoene mine første graviditet, fordi jeg utvidet dem! Haha

Skal I bryllup idag. Høye heler ryker til fordel for ballerinasko :)

Fingrene mine er store som kjøttpølser føler jeg!! Er også glad for at støvlettene har bred strikk bak sånn at dem kan strekke seg når jeg blir større i beina! Puh ting begynner virkelig å bli tungt!

Back
Topp