Vann i kroppen

rosahårdått

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Er det flere enn meg dom har fått det?
Skikkelig irriterende :p føler meg som en vann ballong i dag :p

Oi, allerede? Er ikke det tidlig? Fikk det ikke sist i det hele tatt faktisk, ingenting enda denne gangen heller :P

Jo det er vell det det er men fikk det tidlig med første å.. Å tror jeg generelt har lett formå få vann i kroppen :/ føles hvertfall sånn :p

Ingen vann her.:) hadde ikke vann i kroppen første graviditet heller.:) håper jeg slipper nå også.

Ingen vann her.:) hadde ikke vann i kroppen første graviditet heller.:) håper jeg slipper nå også.

Ikke ennå, men det kommer vel :)

Har begynt å få i fingrene spesiellt. Så regner med det blir like ille denne gangen som sist. Da la jeg på meg 1,5 -3kg i uka siste 6 ukene pga vann i kroppen

Så jeg hadde noen saftige merker etter sokkene i det jeg hoppet i dusjen i dag...så jeg melder meg dessverre i klubben.

Ingenting her enda, men satser på å slippe unna som sist.

Ingenting her enda, men satser på å slippe unna som sist.

Uff det er ikke noe odt :(
Nei, gruer litt til sommeren, for håvner opp i leddene når det er varmt. Så er glad jeg er høygravid på vinterstid :-)
Men tror jeg skal prøve akupunktur om det blir værre :-)
Fikk det sist gang og det hjalp på å drive ut vannet, men fikk det kun siste mnd, så håper på det hjelper nå også :-)

Nei, gruer litt til sommeren, for håvner opp i leddene når det er varmt. Så er glad jeg er høygravid på vinterstid :-)
Men tror jeg skal prøve akupunktur om det blir værre :-)
Fikk det sist gang og det hjalp på å drive ut vannet, men fikk det kun siste mnd, så håper på det hjelper nå også :-)
Åh det har jeg aldri prøvd :) har skrekk for nåler :p men blir det for ille er det verd ett forsøk :)
Gleder meg til varme å late dager men gruer meg pga vannet ja :/ uff

Hadde det skikkelig ille sist! Virkelig, virkelig ille.. Skal finne et bilde en dag og vise dere. Men da var jeg høygravid i mai/juni og fødte 13.juni... Var en varm mai også...

Jeg har begynt å få i beina, men det er mest når jeg har gjort mye, vært på jobb f eks. Da sitter sokker og sko ganske stramt :p

Jeg skjønner hva dere mener når dere snakker om vann i kroppen - at kroppen sveller ut pga oppsamling av mer væske enn normalt. Jeg tenkte bare å nevne at det SKAL være en god del vann i kroppen, ellers fungerer den ikke. Mye av vannet finnes inni cellene, men det er også vann utenfor cellene.

En stund før jeg ble gravid, ble mengden vann i kroppen min estimert til ca 34 liter. Da jeg var 14 uker på vei, var det 35 liter. Dette er mest sannsynlig naturlige svingninger, og iallfall innenfor normalen for meg (167 høy og normalvektig). Det blir spennende å sjekke nærmere slutten av graviditeten!

Som sagt, jeg skjønner hva dere mener, og føler med dere som er plaget av "vann i kroppen"! Dette var bare ment som bakgrunnsinfo når man snakker om at man "har" eller "ikke har" vann i kroppen. ;)

Jeg har normalt veldig synlige blodårer i på vristen, men de er besten borte allerede og jeg får slike flotte sokkemerker... Jeg krysser alt jeg har for at denne sommeren ikke blir like varm som den ifjor, da dør jeg :p

Jeg skjønner hva dere mener når dere snakker om vann i kroppen - at kroppen sveller ut pga oppsamling av mer væske enn normalt. Jeg tenkte bare å nevne at det SKAL være en god del vann i kroppen, ellers fungerer den ikke. Mye av vannet finnes inni cellene, men det er også vann utenfor cellene.

En stund før jeg ble gravid, ble mengden vann i kroppen min estimert til ca 34 liter. Da jeg var 14 uker på vei, var det 35 liter. Dette er mest sannsynlig naturlige svingninger, og iallfall innenfor normalen for meg (167 høy og normalvektig). Det blir spennende å sjekke nærmere slutten av graviditeten!

Som sagt, jeg skjønner hva dere mener, og føler med dere som er plaget av "vann i kroppen"! Dette var bare ment som bakgrunnsinfo når man snakker om at man "har" eller "ikke har" vann i kroppen. ;)
Hvor finner man ut det? :D

Vet jo det skal være der men har sikkert noen liter for mye :p haha føles hvertfall sånn :o
Usj.. Men men det går heldigvis over :)

Maskiner som måler kroppssammensetning beregner/estimerer mengden vann i kroppen. Folk flest er nok mest opptatt av fettprosent og muskelmasse, men maskinen spytter ut masse annen interessant informasjon.

En del helseinstitusjoner og noen treningssentre tilbyr slik analyse. Veldig enkelt å gjennomføre, men står bare avslappet på en maskin i et minutt. Men jeg tror de fleste tar bra betalt for slike analyser. Jeg har tilgang til en slik maskin gjennom jobben, men jeg liker ikke å bruke den privat særlig ofte.

Back
Topp