vann i kroppen..

Rimfrost92

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Oktoberlykke 2019
Begynner å få mer og mer vann i kroppen nå, kjenner det godt i fingrene, og i dag hadde jeg skikkelig merke etter sokkene da jeg tok de av meg.. Pleier aldri å gå med høye sokker, og dette blir siste gang jeg gjør det!

Noen andre som er plaget med vann i kroppen tidlig? jeg er 19 uker i morgen(søndag)

Jeg er 20+0 på mandag og har fått vann i kroppen nå i påska... Har blitt litt smågodt så jeg håper det trekker seg tilbake nå når jeg har kutta det ut igjen (pga vannet i kroppen) Har gått opp 1,7 kg på 5 dager, og ser at jeg er hoven i ansiktet, henda og anklene...

Helt likt her også.. Kom nå i påsken så er vel påskeegget sin skyld får jeg håpe ☺️ Synes det var vel tidlig.. Men merker det har minket idag

Hvis man blir veldig hoven i bein, hender og spesielt ansiktet og det ikke går vekk på noen dager bør det tas opp med lege på neste kontroll, det kan være et av tegnene på svangerskapsforgiftning eller hellp og bør tas på alvor. Særlig hvis kombinert med hodepine, magesmerter øverst til høyre i magen, synsforstyrrelser og/eller høyt blodtrykk.

Får man mer vann i kroppen av godteri? Da er jeg ganske utsatt skjønner jeg... :-o

Får man mer vann i kroppen av godteri? Da er jeg ganske utsatt skjønner jeg... :-o

Jeg spiser ikke smågodt, så vet ikke om det har noe sammenheng, jeg får no vann i kroppen uansett!

Som tidligere nevnt skal man være obs på rask utvikling av hevelser i kroppen mtp på svangerskapsforgiftning, men hovedregelen er at svangerskapsforgiftning oppstår først etter uke 20. Men ingen regel uten unntak!

Evnt. forslag til forbedring er å passe på inntak av salt og pass på å drikk minst anbefalte mengde vann i løpet av dagen. Avlast bein etter lange dager med å få de opp og bruk støttestrømper.

Som tidligere nevnt skal man være obs på rask utvikling av hevelser i kroppen mtp på svangerskapsforgiftning, men hovedregelen er at svangerskapsforgiftning oppstår først etter uke 20. Men ingen regel uten unntak!

Evnt. forslag til forbedring er å passe på inntak av salt og pass på å drikk minst anbefalte mengde vann i løpet av dagen. Avlast bein etter lange dager med å få de opp og bruk støttestrømper.

Jeg hadde problemer med mye vann forrige svangerskap også, fikk høyt blodtrykk på slutten, men ble ikke konstantert sv.forgiftning, da jeg fødte den dagen blodtrykket ble sjekket.

Tror jeg må investere i støttestrømper ja, blir mye ståing på jobb!

Jeg hadde problemer med mye vann forrige svangerskap også, fikk høyt blodtrykk på slutten, men ble ikke konstantert sv.forgiftning, da jeg fødte den dagen blodtrykket ble sjekket.

Tror jeg må investere i støttestrømper ja, blir mye ståing på jobb!

Ikke dumt! Bruker det selv da min hverdag også består av mye ståing. Og jeg syntes jeg merker forskjell på når jeg bruker de og når jeg ikke har hatt de på. Håper det hjelper!

De hevelsene kom tidlig på meg nå. Var skikkelig plaga fra ca 7mnd med førstemann. Var helt ekstremt på slutten. Men både mamma og bestemoren min var sånn de også. Håper ikke det blir i nærheten denne gangen :/ så ubehagelig. Å ikke minst kjipt å løpe rundt i tøfler på butikken fordi det var det eneste man fikk på seg :p

Back
Topp