Vann i kroppen..

løven

Glad i forumet
Plutselig i går så merket jeg at bene mine var super hovne... Fytti for en fæl ting. De så ut som tømmerstokker nesten[&:]
Har bare frem til nå hatt hovne fingre... Skal det komme så brått på tro??

jeg fikk vann i kroppen bare sann over natten.. jeg var hos legen dagen etter for å sjekke at det ikke var SF. tror det er lurt at du får det sjekka jeg. er ikke sikker på om det er normalt at det skal komme plutselig, men jeg ringte legekontoret og de var de som sa at de ville ha meg inn å sjekke.

Jeg fikk det også sånn "over natten"
- rundt uke 20.. [8|]

Ja jeg tenkte litt på det. for synet har blitt litt verre nå enn det var før syns jeg.. Men jeg skal til jordmor til torsdag, blir kanskje litt lenge å vente??
Vet du om flere symptomer på svangerskapsforgiftning?

Jeg fikk også vann i kroppen sånn plutselig. Det kom først i bena, men nå er det også i fingrene og ansiktet. Det samme skjedde forrige svangerskap så det kom ikke som noen overraskelse.
Glad jeg bare har 3 uker igjen for vannet i bena er skikkelig på utur med meg. Kommer ikke overens altså.
Klem

Jeg er også glad der bare er tre uker igjen, heldighvis så hat alt gått så fort de siste 4 ukene syns jeg..og nå er vi der snart[:)]

Jeg har hatt hovne ankler siden i sommer, men ikke i ansiktet eller fingrene. Men NÅ ser føttene vakre ut! Fy søren!!!! De er jo til og med hovne OPPÅ! Har ikke funnet vintersko, kommer jo ikke oppi noen pga rista... Ballonger jo! Men på lørdag var vi på Lidl, der var det sko til 149,- i 2 nummer større enn det jeg pleier å bruke.... Litt ekkelt, for det føles så stramt over føttene på kvelden. Uuuuurk..... [&:] men lege/jordmor har visst om det hele tiden, så de følger med. Ikke vært noen fare til nå, i hvert fall.

Det hørtes ikke gøy ut, eller behagelig. Jeg har heldighvis ikke fått det så galt enda, men merker skoene begynner å bli litt trange ja.
Så mye rarat det er som skjer med kroppen egentlig, og alt det en går igjennom for å få bebis. Men heldighvis så er det verdt det da[:D][:D]

Gleder meg til alt er over og en kan lee seg normalt igjen...[:D]

Jeg skulle akkurat inn her for å spørre om noen andre som hadde det sånn....
JEg var på julebord på fredag. Jeg drakk MASSSSE farris og alkoholfri vin, og stod nesten hele kvelden. På lørdag formiddag følte jeg meg veldig rar og synes det var rart at jeg ikke hadde tisset noe av væsken ut igjen. Om kvelden så jeg plutselig at beina mine var KJEMPE hovne, ringene på fingrene var nesten forsvunnet under huden og ansiktet så ut som et månefjes.
Det var kjempe ekkelt. Men det forsvant søndag kveld. Jeg gikk masse på do så det rant nok utigjen.

Noen som har opplevd det så fort opp og ned? bør jeg sjekke hva det var???

flere symtomer på SF er høyt blodtrykk og eggehvite i urinen.....viktig å holde seg unna alt som er SALT med eller uten SF....man binder vannet i kroppen med det!

man skal faktisk drikke mye vann, viss man har vann i kroppen....det fungerer ikke slik at man drikker vann og at det fylles opp i f.eks bena eller fingrene....vannet er med på å rense kroppen for ulumskheter......og drikker man te (...helst koffein fri)så virker det vanndrivene.man får kjøpt spesielt vanndrivende te oxo....

viss man står mye eller går mye, så er det lett for å få hovne ben ja...ganske normalt....ta masse pauser og lytt til kroppen din

Jeg pratet med søsteren min nå og hun sa at med begge svangerskapene hennes så hovnet hu veldig brått opp i bena og ansiktet rett før fødselen.... Så nå gjenstår det jo bare å se om det er samme med meg???[:D][:D]

Våkna i morges å følte meg skikkelig oppblåst av vann. Fikk sjokk da jeg så meg i speilet, skikkelig vannhode [&:] og fingra er opphovna. Leggene er tømmerstokker. Kom veldig plutselig så jeg tenker å på om jeg burde dratt til legen. Men det er under en uke siden jeg var til kontroll og alt så greit ut. Bestod urinprøven.

Har 6 uker igjen så håper dette er noe som går over igjen. Sånn har jeg ikke lyst å gå!!

Uff da, det er ikke noe særlig [:D]. Får håpe det går tilbake da, men ville vel kontaktet lege hvis det var så voldsomt. Bare for å sjekke at det ikke er svangerskapsforgifning.

Back
Topp