Vann i kroppen

lillemor87

Betatt av forumet
Er det noen som har hatt ødem/vann i kroppen i tidligere graviditet her? Er det noe man merker godt? Har litt hetta for at jeg skal få det uten at jeg merker det (mtp. forgiftning)[8D] Sikkert litt hysterisk men...

Får litt vann i bena når jeg sitter lenge stille med bena ned. Ser det tydelig pga det blir et søkk inn i huden der strikken på sokkene har vært. [:)]

Når du ikke ser anklene dine lenger, da har du nok vann i kroppen  [;)]

Du kan merke det på at ringene sitter fast, men en får nok vann i beina først.
For å sjekke kan du ta en finger og trykke mot skinnleggen. Er der et søkk inn etter at du har tatt bort fingeren, har du vann. Kan du lage morsomme tegninger på leggen på denne måten, har du høyere grad av ødem. Og om det begynner å stramme og være vondt når du skal bøye beina og ingen sko passer lenger, har du enda høyere igjenn.
Og ja, jeg snakker av egen erfaring [&:]

Så om du er bekymret for at du er i ferd med å få vann i kroppen kan det være greit å ta av seg ringer slik at de ikke blir sittende fast. Jeg fødte med gifteringen i et kjede rundt halsen, men fikk den på igjenn før jeg forlot sykehuset :)
Det kan hjelpe å drikke mye vann, spise lite salt og mosjonere. Men siden det er hormonellt betinget må en mest sannsynlig bare vente til babyen kommer ut om en får vann i kroppen.

Også glemte jeg å si, STØTTESTRØMPER!

For all del, kjøp gode støttestrømper om du ser at du begynner å få vann i kroppen og sitt med beina høyt så mye du kan. Støttestrømper er fint til å forebygge åreknuter og slikt også, og hjelper på hovne og slitne bein [:)]
Jeg går med mine hele tiden nå, selv om jeg har hovne bein bare enkelte dager.

ORIGINAL: PilleMille

Også glemte jeg å si, STØTTESTRØMPER!

For all del, kjøp gode støttestrømper om du ser at du begynner å få vann i kroppen og sitt med beina høyt så mye du kan. Støttestrømper er fint til å forebygge åreknuter og slikt også, og hjelper på hovne og slitne bein [:)]
Jeg går med mine hele tiden nå, selv om jeg har hovne bein bare enkelte dager.

Har kjøpt, men de ligger i pakka ennå... Uff, burde jo brukt de... [;)]

Også har jeg tatt av meg den ene ringen jeg vanligvis bruker, fordi den var blitt litt trangere, spesielt om natta. [:)]

Jeg har vann i fingrene innimellom, men foreløpig ser det ut til at det går an å drikke det bort. Kroppen vil jo beholde vannet dersom den synes den får forlite vann, eventuelt i forbindelse med høyt saltinntak. Salt er med på å binde vann til kroppen. Drikk mye vann og bruk støttestrømper:) Litt vann må vi nok uansett regne med, siden disse hormonene er på tuppa om dagen. Og etterhvert som vi blir tyngre blir det større press på blodårene. Tvi tvi for at vi slipper billig unna, alle som en[:D]

Takk for svar[:)] Har ikke merka noe vann enda heldigvis[:D] Var bare litt redd for at jeg skulle få, uten at jeg merka det[8D]

du merker med en gang du får vann i kroppen... lover deg det så du treng ikkje vere redd for å ikkje merke det...
fikk sinnsykt masse sist.. merker det allerede litt no...:s

Back
Topp