Vann i kroppen ETTER fødsel anyone??

proudmummy

Glad i forumet
?? Jeg plages med dette stort nå for tiden..er ekkelt:( beina blir glodvarme og hovner opp når kvelden nærmer seg. Føttene virker som har gått opp en hel skostr, alle skoene min er nå for små, noe som resulterer i gnagsår i tillegg til at de er generelt vonde fra før. Fødte for en uke siden.... Normalt eller ta en tur til legen??
 
eg ville gått til legen!! alt vannet eg hadde i kroppen sist gang var borte innen to veker, men det tok nok litt tid å bli kvitt alt da det var snakk om 20kg :P
 
Oh yes! Der var eg etter sist fødsel. Mykje trakking på skukehuset og bein som var like brei frå rumpa og ned! Kjenner fleire som har hatt det slikt, så tvilar på det er unormalt.

Vi var fortsatt på sjukehuset pga. kompikasjonar med guten vår, så beste tipset mitt var å stille inn sjukehussenga på full høgde i beina og i fotenden. Kjende at vatnet sildra gjennom kroppen og fylde blæra, creepy.

Ta det med ro og sit med føtene høgt! Lån deg eit par sko, om du føler deg i form til å traske, slik du unngår gnagsår. Går over inner 14dagar...
 
Mitt vann forsvant med en gang gutten var ute. Og var tilbake til før-sv.skap-vekt etter 3 dager :-D (men nå skal det sies at jeg har erfaring med at jeg går fort ned i vekt rett etter fødsel, MEN legger på meg MANGE kg senere i permisjonen... :O hehe, skal prøve å ikke kose meg så mye med snacks denne gang!!!! ) Men har hørt flere har hatt problemer med vann i kroppen etter babyen er født. Forsøk saltfattig kost, og mye vann til drikke. Ellers hevede føtter, og støttestrømper.
 
Hmh ja jeg drikker maaaaasse vann, er i MYE aktivitet hver dag, sitter med bena høyt når jeg ser mulighet og spiser ikke salt mat. Tisser egentlig svært lite i forhold til hvor mye vann jeg drikker såeh.. Skal dra innom legen denne uken og høre, liker ikke dette med for mye vann i kroppen, føler meg helt spekket, blæh:( la også på meg ca 20kg i svangerskapet, har ikke gått ned sååååå mye ennå heller føler jeg. Bah:(
 


proudmummy skrev:
Hmh ja jeg drikker maaaaasse vann, er i MYE aktivitet hver dag, sitter med bena høyt når jeg ser mulighet og spiser ikke salt mat. Tisser egentlig svært lite i forhold til hvor mye vann jeg drikker såeh.. Skal dra innom legen denne uken og høre, liker ikke dette med for mye vann i kroppen, føler meg helt spekket, blæh:( la også på meg ca 20kg i svangerskapet, har ikke gått ned sååååå mye ennå heller føler jeg. Bah:(



Uff, ja ta en tur til legen og få en sjekk!! Lykke til :)
 
Sånn hadde jeg det også nå...kom hjem fra sykehuset og plutselig var det nesten som jeg sprakk. Masse masse vann... men det gikk en ukes tid og så plutselig forsvant det igjen!
 
Sniker fra august.

Opplevde det samme med min nr.1.. Kom sikkert 10 kg extra med vann dagen etter fødsel, så ikke ut. Men det ga seg etter et par uker og jeg raste ned 14 kg over natta!
Men nevn det for lege om det vedvarer... 
 
Du trenger ikke å gå til legen enda. Jeg hovnet opp MER etter fødsel, til tross for at jeg hadde STORE ødemer på slutten av sv.skapet. Spurte flere av JM på barsel om dette og de sa det kunne ta noen uker før alt forsvant.
 Det er tre uker siden jeg fødte, det er bedre nå men jeg får fortsatt ikke på meg alle skoene. Mere hoven på kveld...Og det kommer naturlig nok av tyngdekraft. Når man ha sittet og stått en hel dag renner vannet nedover og samler seg i vevet i beina. Gi det litt tid, så går det nok over:)
 
Jeg hadde ENORMT mye vann i anklene mellom 2 og 4 dager etter fødsel.. Det skal sies at jeg også gikk rundt å svettet på s ykehuset!
 
Back
Topp