Vann i føttene/ hoven

Lykkelig eple

Glad i forumet
Hva er dine beste tips mot vann / hovne føtter?
Kjenner det foreløpig kun i ene foten, men skikkelig ekkelt, så prøver og ligge høyt med den, men synes ikke det hjelper noe nevneverdig enda:/

Støttestrømper er nok mitt beste tips. Og sitte med beina høyt, flere ganger i løpet av dagen. Hvis du klarer å ligge på ryggen, legg deg med knærne i 90 grader, og føttene på veggen og "gå" opp og ned på veggen for å bevege føtter og forebygge mer ødemer.

Støttestrømper! Bruker hver dag, og uten de så hadde det vært uutholdelig. Ellers er det å ligge med beina høyt, noe jeg ofte glemmer selv :/

Støttestrømper er nok mitt beste tips. Og sitte med beina høyt, flere ganger i løpet av dagen. Hvis du klarer å ligge på ryggen, legg deg med knærne i 90 grader, og føttene på veggen og "gå" opp og ned på veggen for å bevege føtter og forebygge mer ødemer.
Jepp! Jeg har kjøpt inn mange par og bruker støttestrømper nå hver eneste dag... Og bevegelse og å legge beina høyt.
Tjukk i beina er jeg lell, men det føles mindre plagsomt ihvertfall...

Jeg har kun brukt støttestrømper de siste 10 ukene (32+3 i dag) på grunn av vann i beina. Har ikke vært plaget på leeenge! Også er det viktig å legge beina høyt når du kan, og drikke mye vann, som de andre her sier. :)

For meg hjelper det å: drikke mye vann, unngå sukker/usunn mat, ikke spise mat med mye salt i, ikke overspise, være i fysisk aktivitet daglig/få frisk luft, spise ren mat ("lage fra bunnen") med mye grønnsaker. Jeg klarer selvfølgelig ikke å leve som noe prakteksemplar, så merker at med en gang flere av disse tingene svikter, så får jeg mer vann i kroppen :-/ Nå er det vel hormoner i svangerskapet som gjør at man uungåelig får litt mer vann, men hos meg virker det som at jeg kan påvirke en del med livsstil.

Drikke masse vann og holde seg unna salt. Det gjør jeg å jeg er sjeldent hoven. Om jeg hovner opp så tenker jeg tilbake til hva jeg har spist som har salt og drikker ekstra mye vann de neste timene. Da blir det helt fint

Back
Topp