Vann i bena?

bessy

Forelsket i forumet
Må si dagen har gått i ett med 3 timer shopping for å finne meg klær som passer, kom hjem så var det å gjøre litt husarbeid i en halvtimes tid, så matlaging og har hatt det kjempekos med noen venninder på besøk. Men nå satte jeg meg i soffaen og bekkenet sa plent nei da jeg skulle reise meg opp.. Sambo sa vi skulle kjøpe rulator til meg.. hehe..
Har hatt vondt i beina i hele dag da, og fikk med sambo til å se på de og vi ble enige om at jeg ikke har ankler [:o] Er det normalt å få det litt over halvgått eller etter en dag med mye gåing????
Hadde også tidligere i uka merker etter strikken på ankelsokkene etter å ha sovet i 12 timer uten[&:]

Skal til jordmor på mandag, så håper hun sjekker det altså..

Det er ganske vanlig å få vann i bena/hovne skikkelig opp når man har gått mye. Det gjelder også for enkelte som ikke er gravide. Jobbet en gang i skobutikk, og kom ofte folk innom som skulle prøve sko men som hadde hovnet kraftig opp da de hadde gått i noen timer

Det er ganske vanlig å få vann i beina når man er gravid. Når man får det tror jeg er litt individuelt. Fikk vann i bena i 4 månde sist, men det ga seg etter hvert.
For meg var det sukkerholdig diett som gjorde at jeg fikk litt ekstra vann, og da jeg etter jula spiste mer normalt ble det borte igjen. Det er nok forskjellige grunner til at vi får det, og ubehagelig er det. Støtte strømper hjelper på.
Slik jeg har forstått det (tatt anatomi og fysiologi som fag), så har det med tyngde kraften og kroppens evne til å tilbakeføre vann og blod (muskel venen pumpen), til de øvre kroppsdelene. Når vi er gravide fungerer kroppen litt anderleses en når vi bare har oss selv å forsyne med næring. Bevegelse skal være bra for å få vannet til å sirkulere. Får du skikkelig håvne legger og ankler legg dem høyt og få samboern din til å massere lett da vil vannet lettere bevege seg.
Masse lykke til, så håper jeg det gir seg snart[:D][:D]

Kryss i taket, så har jeg vært lite plaget nå i forhold til mitt første svangerskap! Da kunne jeg nesten ikke gå - jeg var så rund under foten. Å jeg var nesten like tykk fra låret og rett ned! Helt pyton! Jeg var så ille plaget at jeg har strekkmerker til og med på fotbladet!! Hehe, jeg så ikke ut[8D]

Håper jeg slipper det nå!![:)]

Back
Topp